Νέα Απότομη Στροφή της Tesla: Online Πωλήσεις Αυτοκίνητων, εν Μέσω Προειδοποιήσεων για την Κερδοφορία της

Νέα Απότομη Στροφή της Tesla: Online Πωλήσεις Αυτοκίνητων, εν Μέσω Προειδοποιήσεων για την Κερδοφορία της
energia.gr
Παρ, 1 Μαρτίου 2019 - 17:38

Ο Έλον Μάσκ, αμφιλεγόμενος επικεφαλής της αμερικανικής εταιρείας κατασκευής πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, Tesla αιφνιδιάζει για άλλη μια φορά την αγορά. Όχι τόσο με την προειδοποίησή του ότι το πρώτο τρίμηνο του 2019

η εταιρεία δεν θα παράξει κέρδη, παρτά τις περί του αντιθέτου υποσχέσεις στο πρόσφατο παρελθόν, όσο με την άνευ προηγουμένου απόφασή του να στραφεί αποκλειστικά στο Διαδίκτυο για τις πωλήσεις των προϊόντων της. Η αμερικανική εταιρεία θα δημιουργήσει μία αλυσίδα καταστημάτων με στόχο να συνεχίσει την εμπορική δραστηριότητά της αποκλειστικά με online πωλήσεις αυτοκινήτων της. Με αυτό τον τρόπο θέλει να περιορίσει δραστικά τα κόστη, ώστε να μπορεί να προσφέρει το Model 3 με τιμή εκκίνησης τα 35.000 δολάρια. Πρόκειται για το πιο  οικονομικό μοντέλο της, το οποίο όμως εξακολουθεί να θεωρείται πολύ ακριβή επιλογή για μεγάλη μερίδα καταναλωτών. 

Η μείωση της τιμής στα 35.000 δολάρια αποτελεί το εφαλτήριο της Tesla να μεταμορφωθεί από μία εταιρεία της Σίλικον Βάλεϊ, σε παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία. Το πρώτο βήμα ήταν η αύξηση των επιπέδων παραγωγής, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό. 

Η κίνηση- έκπληξη για τη στροφή στις online πωλήσεις αναμένεται να πυροδοτήσει ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία στις αμερικανικές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, οι οποίες πέρασαν μία δεκαετία να ανταγωνίζονται την απόφαση της Tesla για απευθείας πωλήσεις στους πελάτες της, μέσω των δικών της καταστημάτων. Στις ΗΠΑ, όπως και στις περισσότερες μεγάλες αγορές ανά τον κόσμο, για περισσότερα από 100 χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζονται σε ένα δίκτυο τρίτων αντιπροσώπων για τις πωλήσεις των οχημάτων τους.

Όσο για τους επενδυτές, εστιάζουν, προς το παρόν, περισσότερο στην προειδοποίηση για κατώτερες των προσδοκιών οικονομικές επιδόσεις τριμήνου, θέτοντας έτσι υπό πίεση την μετοχή της εταιρείας και θα τηρήσουν στάση αναμονής για το εάν η απόφαση για μείωση της τιμής και η αλλαγή στρατηγικής στις πωλήσεις, θα αποδώσουν τους επιδιωκόμενους καρπούς. Σημειωτέον ότι η Tesla είχε ήδη ανακοινώσει ότι θα προβεί στην περικοπή 3.000 θέσεων εργασίας, που αντιστοιχούν στο 7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της.