Η Επανάσταση των Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων: 350 εκατ. Ηλεκτρικά Οχήματα έως το 2040 Σύμφωνα με το Energy Outlook 2019 της ΒΡ

Η Επανάσταση των Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων: 350 εκατ. Ηλεκτρικά Οχήματα έως το 2040 Σύμφωνα με το Energy Outlook 2019 της ΒΡ
του Αδάμ Αδαμόπουλου
Παρ, 15 Φεβρουαρίου 2019 - 18:57

Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 350 εκατ., παγκοσμίως, έως το 2040, εκ των οποίων περίπου 300 εκατ. θα αφορούν αμιγώς επιβατικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με το Energy Outlook 2019 της ΒΡ που δημοσιεύθηκε αργά, χθες, την Πέμπτη. Ο πετροχημικός όμιλος προέβλεψε ότι τα 

ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται με ταχύ ρυθμό έως το 2040 και θα απαρτίζονται, κυρίως, από επιβατικά αυτοκίνητα, ελαφρά φορτηγά και αστικά λεωφορεία. Η έκθεση της BP υποστηρίζει ότι τα 350 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα θα αναλογούν στο περίπου 15% του συνόλου του παγκοσμίου στόλου αυτοκινήτων και στο 12% των ελαφρών φορτηγών.

Οι εν λόγω προβλέψεις για το 2040, εδράζονται στο σενάριο της «εξέλιξης της μετάβασης» της BP, το οποίο υποθέτει ότι οι κυβερνητικές πολιτικές, η τεχνολογία και οι κοινωνικές προτιμήσεις θα συνεχίσουν να εξελίσσονται με τον ίδιο τρόπο και ταχύτητα, σε σχέση με τα όσα έχουν ισχύσει έως τώρα.

«Η χρήση ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων εντείνεται χάρη στην εμφάνιση των αυτόνομων οχημάτων, από τις αρχές της δεκαετίας του 2020, καθώς προσφέρουν χαμηλού κόστους υπηρεσίες επιμερισμένης κινητικότητας (shared-mobility ), ιδίως σε ότι αφορά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα», εξηγεί η BP.

“Aποτέλεσμα τούτου είναι, περίπου το 25% των χιλιομέτρων που διανύουν τα επιβατικά οχήματα να τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια, το 2040, αν και μόλις ένα 15% των αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτροκίνητα», προστίθεται στο outlook της ΒΡ.

Η έκθεση υπογραμμίζει ότι η άνοδος της παγκόσμιας ευημερίας θα αποφέρει μια στροφή, από τις οδικές μεταφορές υψηλής πληρότητας, όπως τα λεωφορεία, στα ιδιωτικά οχήματα, μειώνοντας τον παγκόσμιο συντελεστή φορτίου για τα οδικά μέσα, δηλαδή, το μέσο αριθμό επιβατών ανά όχημα.

Η BP προβλέπει ότι η τάση αυτή θα ενισχυθεί, χάρη στο μειωμένο κόστος των οδικών μετακινήσεων που συνδέεται με την αυξανόμενη διαθεσιμότητα υπηρεσιών επιμερισμένης κινητικότητας χαμηλού κόστους, που χρησιμοποιούν αυτόνομα οχήματα.

«Η μείωση του παγκόσμιου συντελεστή φορτίου για τα οδικά μέσα και η συνακόλουθη αύξηση των συνθηκών οδικής συμφόρησης αποτελεί βασική πρόκληση που αντιμετωπίζει το παγκόσμιο σύστημα μεταφορών, σε συνάρτηση με τις προοπτικές που διανοίγονται γι’ αυτό»", ανέφερε η BP.

Οι εκπομπές άνθρακα στις μεταφορές εξακολουθούν να είναι υψηλές

Η BP ισχυρίστηκε ότι, παρά τη σημαντική βελτίωση της αποδοτικότητας των οχημάτων και της ηλεκτροκίνησης, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των μεταφορών, στο σενάριο «εξέλιξης της μετάβασης», θα συνεχίσουν να αυξάνονται.

Το εναλλακτικό σενάριο της BP σχετικά με τις μεταφορές χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα (LCT) περιλαμβάνει ορισμένα μέτρα που αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των μεταφορών.

Το πρώτο από αυτά είναι η περαιτέρω αυστηροποίηση των προδιαγραφών αποδοτικότητας των οχημάτων, έτσι ώστε το μέσο αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης, το 2040, να καταστεί περίπου 55% πιο αποδοτικό από σήμερα, ενώ ο ρυθμός επιτάχυνσης της αποδοτικότητας θα αυξηθεί, επίσης, για να περιλαμβάνει τους νέους τύπους φορτηγών και πλοίων.

Ένα δεύτερο μέτρο επισημαίνει την άνοδο της ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανομένης της απαγορεύσεων των πωλήσεων όλων των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε μεγάλο τμήμα των χωρών-μελών του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), καθώς και στην Κίνα, έως το 2040. Αμέσως μετά, προβλέπει ότι το μισό των πωλούμενων καινούργιων φορτηγών και λεωφορείων, σε παγκόσμια κλίμακα, θα κινούνται με ηλεκτρισμό ή με υδρογόνο, έως το 2040.

Ακόμη, ένα τρίτο μέτρο, υποδεικνύει την αυξημένη χρήση υπηρεσιών επιμερισμένης κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων των «μικρών λεωφορείων», που είναι πιο φιλικά προς τους καταναλωτές, με τις οποίες θα αυξηθεί το μερίδιο των επιβατοχιλιομέτρων που ηλεκτροδοτούνται, συμβάλλοντας, επίσης, στην επίτευξη της μείωσης του συνολικού συντελεστή φορτίου στο οδικό δίκτυο.

Ένα τέταρτο μέτρο υπογραμμίζει, ταυτόχρονα, την αύξηση του μεριδίου των βιοκαυσίμων στις οδικές μεταφορές, στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ και την Κίνα , σε ποσοστό 20% έως το 2040, και κατά 10% στον υπόλοιπο κόσμο. Στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών, προβλέπει, δε, ότι το 2040 θα αυξηθεί το μερίδιο των βιοκαυσίμων στα αεροπορικά καύσιμα σε ποσοστό 20%, στον ανεπτυγμένο κόσμο.

Τέλος, ένα τελευταίο προτεινόμενο μέτρο αφορά στα προγράμματα απόσυρσης αυτοκινήτων, που θα μειώνουν την τυπική διάρκεια ζωής ενός οχήματος από περίπου 12 έτη, σε οκτώ, έως το 2040, προκειμένου να βελτιωθεί η μέση αποδοτικότητα του παγκόσμιου στόλου αυτοκινήτων, παράλληλα με το ρυθμό υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης.