Β. Μαρινάκης: Μεγάλη Στροφή στο Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο - Στα 71 Πλοία ο Στόλος του

Β. Μαρινάκης: Μεγάλη Στροφή στο Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο - Στα 71 Πλοία ο Στόλος του
του Αδάμ Αδαμόπουλου
Παρ, 16 Νοεμβρίου 2018 - 16:15

Ο όμιλος Capital, συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, έσπασε το φράγμα των 70 πλοίων φθάνοντας πλέον, στα 71, χάρη στην στρατηγική διαδοχικών αγορών και παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων. Πρόσφατα, συνήψε συμφωνία για την αγορά τεσσάρων δεξαμενόπλοιων τύπου aframax, των οποίων η αξία ανέρχεται στα 80 εκατ. δολάρια

Ο όμιλος θα αρχίσει να παραλαμβάνει τα νεότευκτα υπερδεξαμενόπλοια- VLCC από τις αρχές του επομένου έτους. Το ναυπηγικό πρόγραμμα αφορά την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων αυτού του τύπου, των οποίων η συνολική αξία υπολογίζεται στα 350 εκατ. δολάρια. Στις αρχές του περασμένου Ιουλίου, ο κ. Μαρινάκης ανακοίνωσε τη δυναμική είσοδό του στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μέσω της νέας εταιρείας του ομίλου, Capital Gas. Στο πλαίσιο αυτό υπέγραψε επιστολή προθέσεων (letter of intend), με τα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries, για τη ναυπήγηση 10 LNG carriers. Η συνολική αξία του ναυπηγικού προγράμματος υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στα δύο δισ. δολάρια.

Σε πρώτο στάδιο, όπως προβλέπεται από τη συμφωνία, θα ναυπηγηθούν τέσσερα πλοία μεταφορικής ικανότητας 170.000 -180.000 cbm, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2020 και το 2021. Η συμφωνία περιλαμβάνει, επίσης, δύο ακόμη option για τη ναυπήγηση 3+3 πλοίων αυτού του τύπου. Το κόστος κατασκευής κάθε πλοίου εκτιμάται στα 184 εκατ. δολάρια. Ταυτόχρονα, η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Capital Product Partners L.P. σημείωσε αύξηση ετήσιου κύκλου εργασιών της τάξης του 17,1%, στο γ΄τρίμηνο του έτους που διανύουμε, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.

Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 73,3 εκατ. δολάρια, έναντι 62,7 εκατ. πέρυσι, χάρη στην αύξηση του στόλου της που ακολούθησε την απόκτηση του M/T 'Aristaios' τον Ιανουάριο του 2018, καθώς και στην αύξηση των ναυλώσεων, με τα κέρδη ανέρχονται στα 6,2 εκατ. δολάρια για το γ’ τρίμηνο, ενώ εμφανίζονται αυξημένα κατά 2,2 εκατομμύρια σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2018.

Παράλληλα, η εταιρεία προγραμμάτισε την εγκατάσταση scrubbers σε 14 από τα μεγαλύτερα πλοία της, εκ των οποίων τα 10 είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, άλλα τρία αφορούν σε δεξαμενόπλοια και ένα φορτηγό πλοίο. Τα εν λόγω συστήματα θα έχουν τοποθετηθεί εγκαίρως έως το 2020, όταν θα αρχίσουν να εφαρμόζονται οι νέοι κανονισμοί του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων που ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα, από τα πλοία.