Ο Παρορμητισμός του Μασκ Έχει Υψηλό Κόστος για την Tesla

Ο Παρορμητισμός του Μασκ Έχει Υψηλό Κόστος για την Tesla
energia.gr
Παρ, 7 Σεπτεμβρίου 2018 - 18:11

Η Tesla και ο διευθύνων σύμβουλός της Ελον Μασκ βρίσκονται σε δεινή θέση, κάτι που αντανακλάται στην πτώση των τιμών των μετοχής και των ομολόγων της εταιρείας. Η μετοχή της Tesla έχει χάσει το ένα τέταρτο της αξίας της από τις 7 Αυγούστου. Τότε, ο κ. Μασκ είχε γράψει στο Twitter πως θα αποσύρει την Tesla από το χρηματιστήριο, χωρίς να έχει ληφθεί, όμως, απόφαση από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας

Tα σχέδια εγκαταλείφθηκαν, σύμφωνα με ανακοίνωση του κ. Μασκ, στις 24 Αυγούστου. Στο μεσοδιάστημα αυτό, όμως, ασκήθηκαν αγωγές εις βάρος του και διεξάγεται έρευνα από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για να διευκρινιστεί εάν πράγματι είχε εξασφαλίσει, την απαιτούμενη χρηματοδότηση για να αποζημιώσει τους μετόχους, όπως είχε γράψει στο Twitter.

Το περιστατικό αυτό έπληξε την αξιοπιστία του κ. Μασκ, ο οποίος θεωρείται το πλέον πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο της Tesla. Η εταιρεία παραγωγής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων υποβλήθηκε σε νέες δοκιμασίες αυτήν την εβδομάδα. Αυτή τη φορά ο κ. Μάσκ δεν έφερε την αποκλειστική ευθύνη για την πτώση της τιμής του ομολόγου της Tesla σε νέο ιστορικό χαμηλό. Δεν παύει όμως, το έναυσμα να υπήρξε, μεταξύ άλλων, η βάναυση συμπεριφορά του μέσω mail στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα BuzzFeed, σε βάρος Βρετανού σπηλαιολόγου. Ο κ. Μασκ είχε απολογηθεί για ανάλογη στάση μέσω Twitter, τον Ιούλιο, κατά του Βέρνον Ασγουορθ. Ο Βρετανός σπηλαιολόγος και δύτης συμμετείχε στην επιχείρηση διάσωσης των 12 παιδιών και του προπονητή τους που είχαν εγκλωβιστεί σε σπήλαιο στην Ταϊλάνδη. Ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος αντέδρασε έντονα όταν ο κ. Ασγουορθ είχε απορρίψει τη χρήση του μίνι υποβρυχίου της SpaceX, μιας ακόμη καινοτόμου εταιρείας της οποίας ηγείται, καθώς, όπως είχε υποστηρίξει, «δεν είχε καμία πιθανότητα να λειτουργήσει», ως λύση για τον απεγκλωβισμό των παιδιών.

Αρνητικό ρόλο διαδραμάτισε, παράλληλα, η παρουσίαση του πρώτου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου (SUV) από τη Mercedes. Παρότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και άλλοι κολοσσοί του κλάδου είχαν αναγγείλει τα σχέδιά τους για να μπουν στην αγορά του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου εδώ και έναν χρόνο, το EQC ήταν μια υπενθύμιση πως πλησιάζει η στιγμή αυτή. Η παραγωγή του μοντέλου EQC, του πρώτου της σειράς ηλεκτροκίνητων EQ της Mercedes, θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2019. Έως το 2022, η Mercedes σχεδιάζει να έχει ολοκληρώσει την παραγωγή δέκα μοντέλων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης των δημοφιλών Smart. 

Εκτός της κατάρρευσης της τιμής του ομολόγου της Tesla, η μετοχή της παρουσίασε απώλειες της τάξεως του 7% την Τρίτη και την Τετάρτη. Χθες, ενισχυόταν οριακά (0,036%) λίγο πριν από τη λήξη της συνεδρίασης στον Nasdaq. Οι πιέσεις στην Tesla και στον ίδιο τον κ. Μασκ άρχισαν να είναι εμφανείς όσο πλησίαζε η προθεσμία για την παράδοση των πρώτων μοντέλων Model 3 της Tesla. To  Model 3 είναι η πρώτη απόπειρα για μαζική παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Τον Αύγουστο, το Model 3 κατείχε την πέμπτη θέση με τις υψηλότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με προβλέψεις του Bloomberg, η Tesla θα καταφέρει να παράγει σχεδόν 6.000 Model 3 την εβδομάδα.

(πηγή: Reuters)