H Tesla δεν Παίζει πια Μόνη- Η Mercedes Παρουσίασε το Πρώτο Ηλεκτρικό SUV

H Tesla δεν Παίζει πια Μόνη- Η Mercedes Παρουσίασε το Πρώτο Ηλεκτρικό SUV
energia.gr
Τετ, 5 Σεπτεμβρίου 2018 - 20:05

Όρθωσε το... ανάστημά της στην Tesla η Mercedes-Benz καθώς παρουσίασε το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητό της ελευθέρου χρόνου σε έκθεση στην Στοκχόλμη. Έτσι, έγινε η μοναδική γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που απειλεί την πρωτοκαθεδρία της Tesla στην αγορά πολυτελών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, αλλά δεν θα είναι για πολύ μόνη

Oι Volvo, Wolkswagen, BMW και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν πως θα κυκλοφορήσουν τα δικά τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα αμέσως επόμενα χρόνια.

Η παραγωγή του μοντέλου EQC, του πρώτου της σειράς ηλεκτροκίνητων EQ, θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2019. Έως το 2022, η Mercedes σχεδιάζει να έχει ολοκληρώσει την παραγωγή δέκα μοντέλων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των δημοφιλών Smart. Κατά τα επόμενα χρόνια, τα λιλιπούτεια αυτοκίνητα πόλης δεν θα ενσωματώνουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η συναρμολόγηση του EQC θα πραγματοποιείται στο εργοστάσιο που διαθέτει η Mercedes στην Βρέμη. Εκεί κατασκευάζεται η σειρά πολυτελών μοντέλων C-Class της εταιρείας, που παρουσιάζει τις υψηλότερες πωλήσεις. Το EQC προστίθεται στο μικρό αριθμό ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που έχουν σχεδιαστεί από ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Αναφερόμαστε στα Porsche Taycan, Audi E-tron και Jaguar I-Pace. O διευθύνων σύμβουλος της Daimler Ντίτερ Ζέτσε δήλωσε από τη Στοκχόλμη πως αρχικά προβλεπόταν επένδυση της τάξεως των 10 δισ. ευρώ, αλλά τελικά οι δαπάνες θα είναι υψηλότερες.

Προς το παρόν, η Tesla που εδρεύει στην Καλιφόρνια κυριαρχεί στην αγορά. Οι πωλήσεις του νέου μοντέλου της, Sedan 3 αναμένεται να υπερβούν τις 50.000 μονάδες φέτος, και σχεδόν να διπλασιαστούν το 2019. «Ενώ η Tesla κυριαρχεί, σήμερα, στα πολυτελή ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ο ανταγωνισμός θα ενταθεί με την είσοδο των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών», σχολίασε αναλυτής της HIS Markit. «Προς το παρόν, η Tesla δεν έχει κανέναν ανταγωνισμό, αλλά αυτό θα αλλάξει σύντομα», προσθέτει ο ίδιος.

Η Tesla είναι αναμφισβήτητα πρωτοπόρος στην αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Μέχρι και πέρυσι κατασκεύαζε τρία μοντέλα: το Tesla Roadster, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό σπορ όχημα, το Μοdel S, το πρώτο πολυτελές ηλεκτροκίνητο όχημα, και το Model X. Στα τέλη του 2014, οι πωλήσεις του Model S ξεπέρασαν το ορόσημο των 100.000 πωλήσεων, δηλαδή 3,5 χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Στη συνέχεια, προστέθηκε το Model 3. Ομως, αντιμετώπισε μεγάλες δυσκολίες για να ανταποκριθεί στις παραγγελίες του νέου Model 3 που απευθύνεται σε μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό στην αρχική τιμή των 49.000 δολαρίων.

Μετά την παρουσίαση του EQC στην Στοκχόλμη, η τιμή της μετοχής της Daimler, μητρικής της Mercedes-Benz, υποχώρησε κατά 1,5%, στα 54,20 ευρώ, παρατείνοντας την κάθοδό της κατά 23% από τις αρχές του έτους. Και αυτό επειδή οι επενδυτές προβληματίζονται για τις πιέσεις που υπόκεινται οι αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να αντεπεξέλθουν στους στόχους που έχουν θέσει οι εθνικές κυβερνήσεις για τη μείωση της εκπομπής καυσαερίων. Είναι ενδεικτικό το ότι η Γαλλία και η Βρετανία έχουν ανακοινώσει πως θα απαγορεύσουν την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στις επικράτειές τους, έως το 2040.