Ο Τραμπ Φαίνεται να Παραχωρεί στην Κίνα την Πρωτοβουλία για την Ηλεκτροκίνηση

Ο Τραμπ Φαίνεται να Παραχωρεί στην Κίνα την Πρωτοβουλία για την Ηλεκτροκίνηση
του Αδάμ Αδαμόπουλου
Πεμ, 16 Αυγούστου 2018 - 15:22

Οι πολιτικές που ακολουθεί ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ μοιάζουν απίθανο να βοηθήσουν τις ΗΠΑ να αναπτύξουν την παραγωγή μπαταριών σε εγχώριο επίπεδο, προειδοποίησε Ισραηλινός επιχειρηματίας ο οποίος έχει θέσει ως στόχο να μετατρέψει την εταιρεία του σε μια από τις μεγαλύτερες στο χώρο της αποθήκευσης ενέργειας στη χώρα

Ο Doron Myersdorf, διευθύνων σύμβουλος της StoreDot, μιας ισραηλινής εταιρείας μπαταριών που υποστηρίζεται από πολυεθνικούς ομίλους όπως είναι η BP, η Daimler και η TDK, αναζητά τοποθεσία εντός των ΗΠΑ προκειμένου να αναγείρει νέο εργοστάσιο, σε μια επένδυση συνολικής αξίας 400 εκατομμυρίων δολαρίων.

Δεν παρέλειψε, όμως, να δηλώσει ότι η δασμολογική στρατηγική του κ. Tραμπ, εξαιτίας της οποίας αυξήθηκε το κόστος του αλουμινίου, αλλά και το σχέδιό του να εμποδίσει τις προτεινόμενες αυξήσεις στα μελλοντικά πρότυπα οικονομίας καυσίμου για τα οχήματα, θα επιβραδύνει την ανάπτυξη αυτού που ο ίδιος θεωρεί ως τομέα υψηλής στρατηγικής σημασίας.

«Η παραγωγή πρόκειται να μετακομίσει στην Κίνα, κάτι που σημαίνει πως θα ελέγξουν τον κόσμο μέσω της ενέργειας», είπε ο κ. Myersdorf σε συνέντευξή του. «Το παιχνίδι με τους δασμούς δεν βοηθάει», τόνισε ο ίδιος.

Η StoreDot έχει αναπτύξει μια καινοτόμο παραλλαγή της τεχνολογίας μπαταριών ιόντων λιθίου που χρησιμοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων, από κινητά τηλέφωνα μέχρι ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο διευθύνων σύμβουλός της υποστηρίζει ότι οι μπαταρίες του θα επιτρέπουν σε ένα αυτοκίνητο να επαναφορτιστεί σε πέντε λεπτά – δηλαδή, περίπου ο χρόνος που απαιτείται για να ξαναγεμίσει ένα βενζινοκίνητο όχημα - αντί για τα 30 λεπτά ή και περισσότερο που χρειάζονται σε έναν υπερτροφοδότη της Tesla.

Η ισραηλινή εταιρεία άντλησε, πέρυσι, χρηματοδοτήσεις ύψους 60 εκατομμυρίων δολαρίων από κοινοπραξία εταιρειών με επικεφαλής τη γερμανική Daimler καθώς και άλλων 20 εκατ. δολαρίων από την BP, φέτος.

Με την υποστήριξη μεγάλων εταιρειών στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και της ενέργειας, η StoreDot σχεδιάζει να αναγείρει ένα εργοστάσιο στις ΗΠΑ όπου θα κατασκευάζει μπαταρίες χωρητικότητας μιας γιγαβατώρας, ετησίως, δηλαδή αρκετή για 30.000 αυτοκίνητα, με δυνατότητα επέκτασης στις 10 γιγαβατώρες ετησίως. Ο κ. Myersdorf  σκοπεύει να έχει ολοκληρώσει την έρευνα για την τοποθεσία όπου θα αναγερθεί το εργοστάσιό του στις ΗΠΑ, έως το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους, ενώ σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή το 2021.

Η αξία της αγοράς ηλεκτρικών στηλών των ΗΠΑ, προβλέπεται να ανέλθει στα 84 δισεκ. δολάρια το 2025.

Όμως, ο κ. Myersdorf προειδοποίησε ότι η στρατηγική του κ. Tραμπ θα μπορούσε να επιβραδύνει την ανάπτυξη της βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.

Η κινεζική κυβέρνηση έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητα την ανάπτυξη ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, στο πλαίσιο της βιομηχανικής στρατηγικής της με τον τίτλο, Made in China 2025 και ένα τσουνάμι επενδύσεων κατακλύζει την εγχώρια αγορά. Έως το 2021, η Κίνα αναμένεται να κατέχει το 73% της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας σε ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με το Bloomberg New Energy Finance.

H κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ εξέφρασε την ανησυχία της για τη στρατηγική Made in China 2025 και οι νέοι δασμοί στις εισαγωγές από την Κίνα, σύμφωνα με το άρθρο 301 της εμπορικής νομοθεσίας του 1974, παρουσιάστηκαν ως μέρος της στρατηγικής για την αποτροπή της κυριαρχίας της Κίνας στην ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών και των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο κ. Myersdorf δήλωσε, όμως, ότι οι αμερικανικοί δασμοί για το αλουμίνιο, που επιβλήθηκαν για να προστατεύσουν την παραγωγή των ΗΠΑ, έχουν αυξήσει το κόστος των μπαταριών στη χώρα.

Επίσης, το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε, νωρίτερα τον Αύγουστο,  σχέδια που προβλέπουν την κατάργηση των ολοένα πιο απαιτητικών προτύπων οικονομίας καυσίμου, για το πρώτο εξάμηνο του 2020, που εισήγαγε ο Μπαράκ Ομπάμα, το οποίο θα ενεθάρρυνε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πωλούν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα.