Το ΥΠΟΙΚ Δεν Κατέθεσε την Πρόταση για Κατασκευή Αποθηκευτικών Χώρων LNG στο Λιμάνι της Πάτρας

Το ΥΠΟΙΚ Δεν Κατέθεσε την Πρόταση για Κατασκευή Αποθηκευτικών Χώρων LNG στο Λιμάνι της Πάτρας
energia.gr
Πεμ, 14 Ιουλίου 2016 - 08:46
Χάνει την πρώτη ευκαιρία χρηματοδότησης η πρόταση της ΔΕΠΑ για την κατασκευή αποθηκευτικών χώρων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στο λιμάνι της Πάτρας. Μάλιστα, το Υπουργείο Οικονομίας δεν κατέθεσε καν την πρόταση προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή,, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Πελοπόννησος», επικαλούμενη επιβεβαιωμένες πληροφορίες

Χάνει την πρώτη ευκαιρία χρηματοδότησης η πρόταση της ΔΕΠΑ για την κατασκευή αποθηκευτικών χώρων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στο λιμάνι της Πάτρας. Μάλιστα, το Υπουργείο Οικονομίας δεν κατέθεσε καν την πρόταση προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή,, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Πελοπόννησος», επικαλούμενη επιβεβαιωμένες πληροφορίες.

 

Η σχετική πρόταση αφορούσε τη 2ης πρόσκλησης του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility), ωστόσο, σύμφωνα με την «Πελοπόννησο», το υπουργείο Οικονομίας έκρινε ότι δεν βρισκόταν σε ώριμο στάδιο από πλευράς μελετών.

 

Η πρόταση για κατασκευή αποθηκευτικών χώρων υγροποιημένου φυσικού αερίου - LNG στο λιμάνι, αποτελεί μέρος του γενικότερου προγράμματος Poseidon Med 2, στο οποίο ο ΟΛΠΑ (Οργανισμός Λιμένος Πατρών) συμμετέχει ως εταίρος, με συνολικό προϋπολογισμό 116,3 εκ. ευρώ, σε συνεργασία με τα λιμάνια Πειραιά, Ηρακλείου, Ηγουμενίτσας, Λεμεσού και άλλων λιμανιών της Ιταλίας και της Μάλτας.

 

Πρόκειται για καινοτόμο έργο μείζονος σημασίας για το λιμάνι της Πάτρας, καθώς θα το εντάξει στο δίκτυο λιμένων της νοτιοανατολικής Ευρώπης, που θα μπορούν να εξυπηρετούν πλοία με καύσιμο φυσικό αέριο.

 

Σε δεύτερη φάση όμως, η κατασκευή αποθηκευτικών χώρων φυσικού αερίου στο λιμάνι της Πάτρας, θα αποτελέσει το πρώτο ουσιαστικό βήμα για τη δημιουργία αποκεντρωμένου δικτύου φυσικού αερίου στην αχαϊκή πρωτεύουσα και σε αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας.

 

Η συγκεκριμένη πρόταση αφορούσε στο κατασκευαστικό σκέλος των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, με προϋπολογισμό 15 εκ. ευρώ ,και η ΔΕΠΑ είχε καταθέσει σχετικό φάκελο εδώ και μήνες για χρηματοδότηση από τον μηχανισμό CEF, ωστόσο την Παρασκευή 8 Ιουλίου, ημέρα κατά την οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τα εγκεκριμένα έργα, το συγκεκριμένο απουσίαζε από τη σχετική λίστα.

 

Εκ του αποτελέσματος, φαίνεται ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν επιφυλάξεις, για το πόσο ώριμη είναι μια ιδέα αντικατάστασης του ναυτιλιακού μαζούτ από φυσικό αέριο ως καύσιμο πλοίων, καθώς απάντηση μπορεί να δώσει μόνο ο χώρος της ναυτιλίας.

 

Παράλληλα όμως, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας της Πάτρας, υπήρχαν και άλλα αναπάντητα ζητήματα, με πρώτο την κατασκευή πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, το κόστος του οποίου ανέρχεται σε μερικές δεκάδες εκατ. ευρώ.

Η «Πελοπόννησος», σε επικοινωνία που είχε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ Νίκο Κοντοέ, επιβεβαίωσε ότι το έργο για τους αποθηκευτικούς χώρους LNG στο λιμάνι της Πάτρας, κατατέθηκε ως πρόταση από την ΔΕΠΑ, όμως ο φάκελος κρίθηκε ότι δεν είχε την απαιτούμενη πληρότητα σε αυτή την χρονική στιγμή και αυτό ήταν εις γνώση όλων των εμπλεκόμενων πλευρών.

 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr