«Δέσμια» της υπερπροσφοράς πλοίων αλλά και της επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας θα παραμείνει και τη νέα χρονιά η παγκόσμια ναυτιλία, η οποία εξακολουθεί να ταλανίζεται από την κατακόρυφη κάμψη των ναύλων ξηρού φορτίου

«Δέσμια» της υπερπροσφοράς πλοίων αλλά και της επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας θα παραμείνει και τη νέα χρονιά η παγκόσμια ναυτιλία, η οποία εξακολουθεί να ταλανίζεται από την κατακόρυφη κάμψη των ναύλων ξηρού φορτίου.

Σύμφωνα με έκθεση της G.Moundreas, η πορεία της αγοράς προμηνύεται αρνητική και το 2016, καθώς τα επίσημα στοιχεία για προσφορά και ζήτηση συνεχίζουν να μην αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας για την αγορά, δεδομένου φυσικά και του ευμετάβλητου και εύθραυστου κλίματος που επικρατεί στην παγκόσμια οικονομία και το παγκόσμιο εμπόριο.

Αναλυτές του χώρου εκτιμούν ότι οι τιμές των ναύλων ξηρού φορτίου θα υποχωρήσουν σε νέα ιστορικά χαμηλά, ασκώντας αφόρητη πίεση στους εφοπλιστές του χώρου. Κάποιοι προβλέπουν ότι πολλοί θα αναγκαστούν να βγάλουν και άλλα πλοία στο «σφυρί» σε μια προσπάθεια να αντλήσουν ρευστότητα, ενώ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ενός πρωτοφανούς κύματος πτωχεύσεων. 

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα των FT, τα ναύλα για τη μεταφορά εμπορευμάτων έχουν πιάσει πάτο εξαιτίας της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας και του μεγάλου στόλου εμπορικών πλοίων και δεν καλύπτουν το κόστος λειτουργίας των πλοίων, πολύ δε περισσότερο το κόστος χρηματοδότησής τους. 

Η G. Moundreas, μάλιστα, αναφέρει ότι δεν θα προκαλούσε εντύπωση αν ο δείκτης BDI έσπαγε το όριο των 300 μονάδων, καθώς εδώ και ένα μήνα είναι κάτω από τις 500 μονάδες και συγκεκριμένα κοντά στις 400 μονάδες, «σπάζοντας συνέχεια το ιστορικό χαμηλό».

Τα «πρώτα κανόνια»

Να σημειωθεί ότι η Paragon Shipping είναι μία από τουλάχιστον τέσσερις εισηγμένες στη Νέα Υόρκη που αναγκάσθηκαν να ανακοινώσουν πωλήσεις πλοίων στα τέλη Νοεμβρίου και τις αρχές Δεκεμβρίου για να αποκτήσουν ρευστότητα. Ο Μιχάλης Βοδούρογλου, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μιλώντας στους FT δήλωσε ότι «όσοι πωλούν, ιδιαίτερα καλής ποιότητας περιουσιακά στοιχεία, αυτές τις ημέρες, τα πωλούν επειδή πραγματικά έχουν ανάγκη». 

Ωστόσο, η κλιμακούμενη κρίση στις ναυλαγορές ξηρού φορτίου είχε ήδη και το πρώτο της θύμα, την ιαπωνικών συμφερόντων πλοιoκτήτρια United Ocean Group. H εταιρεία διαθέτει 40 ποντοπόρα, εκ των οποίων τα 33 φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου και τα 7 μεταφοράς οχημάτων. Η United Ocean Group κατέθεσε αίτηση πτώχευσης στο Τόκιο και οι συνολικές της υποχρεώσεις ανέρχονται σε 1,18 δισ. δολάρια.

(Πηγή: Ημερησία)

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr