Νέα σύννεφα έχουν αρχίσει να εμφανίζονται πάνω από τον μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων, την αμερικανική Tesla, η οποία σκοπεύει να προχωρήσει σε μαζικές απολύσεις προσωπικού ύψους 10%. Παράλληλα, μία σειρά υψηλόβαθμων στελεχών που συνεργάζονταν στενά με τον Elon Musk ανακοίνωσαν τις αποχωρήσεις τους. Οι κινήσεις αυτές προκαλούν ανησυχίες στους μετόχους, με τις μετοχές της εταιρείας να καταγράφουν αισθητή πτώση σήμερα

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, η Tesla πρόκειται να μειώσει το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 10% σε διεθνές επίπεδο. Αυτό συνίσταται σε απώλεια περίπου 14.000 θέσεων εργασίας. Εργάτες στα μεγάλα εργοστάσια στην Καλιφόρνια και το Τέξας έχουν ήδη ενημερωθεί για τη συγκεκριμένη απόφαση. Όπως αναφέρουν πηγές με γνώση του θέματος, η Tesla αποφάσισε να προχωρήσει σε μαζικές μειώσεις του κόστους παραγωγής, καθώς, πέρα από τις απολύσεις, θα μειώσει και τις βάρδιες στη γραμμή παραγωγής του εμβληματικού μοντέλου Cybertruck. Μία παρόμοια κίνηση είχε ανακοινωθεί τον προηγούμενο μήνα για το πιο παραγωγικό εργοστάσιο της Tesla, εκείνο της Σαγκάης.

Παράλληλα, δύο γνωστά στελέχη της επιχείρησης ανακοίνωσαν ότι αποχωρούν. Ο Drew Baglino, ο ανώτερος αντιπρόεδρος συστημάτων κίνησης και ενέργειας, και ο Rohan Patel, αντιπρόεδρος δημόσιας πολιτικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης, γνωστοποίησαν τις παραιτήσεις τους από την Tesla την ίδια ημέρα με τις απολύσεις. Η κίνηση αυτή θεωρείται πολύ πιο δραστική για αρκετούς αναλυτές, καθώς τα εν λόγω στελέχη ήταν δύο από τους πιο ενεργούς υποστηρικτές της εταιρείας, αλλά και του ίδιου του Musk δημοσίως.

Υπενθυμίζεται ότι αυτές δεν είναι οι πρώτες αποχωρήσεις κορυφαίων στελεχών, καθώς τον Αύγουστο 2023 η Tesla έχασε και τον CFOτης, Zachary Kirkhorn.

Αυτές οι ανακατατάξεις στην Tesla συνδέονται με τον αυξανόμενο διεθνή ανταγωνισμό στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Η Tesla δεν αναγκάζεται να ανταγωνιστεί μόνο τις παραδοσιακές δυνάμεις της αυτοκίνησης, όπως οι VW, GM, και Hyundai, αλλά και με τα πολύ φθηνότερα κινεζικά EV.

Στις αρχές Απριλίου, η Tesla ακύρωσε τον προηγούμενο σχεδιασμό της για την παραγωγή ενός αρκετά φθηνότερου μοντέλου, του Model 2, το οποίο θα κόστιζε περί τα 25.000 δολάρια. Η απόφαση αυτή έβαλε “φρένο” στην όποια αλλαγή τακτικής εκ μέρους της εταιρείας ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις με το να εισέλθει στην αγορά φθηνότερων ηλεκτρικών οχημάτων. Σε αντίθεση με τον στόχο της για 5% ανάπτυξη σε ετήσιο επίπεδο, η Tesla περνάει μερικούς δύσκολους μήνες, καθώς το τελευταίο τρίμηνο του 2023 βρέθηκε για πρώτη φορά πίσω από την κινεζική BYD.