Ένα ηλεκτρικό υδροπλάνο πραγματοποίησε μία πτήση πέριξ του αεροδρομίου του Βανκούβερ στον Καναδά, την πρώτη στον κόσμο για τον κλάδο της αεροπορίας. Η σύντομη δοκιμαστική πτήση από τις εταιρείες Harbor Air και magniX αφορούσε ένα επιβατικό αεροσκάφος 6 θέσεων που ήταν  εξοπλισμένο μόνο με ηλεκτρικό κινητήρα. 

Οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι ήταν ένα πρώτο βήμα για την κατασκευή του "πρώτου ολοκαίνουριου εμπορικού στόλου στον κόσμο".
Η ώθηση στην ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να βοηθήσει στην μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των αερίων υψηλής ρύπανσης.

"Αυτή η ιστορική πτήση σηματοδοτεί την έναρξη της τρίτης εποχής στην αεροπορία - την ηλεκτρική εποχή", ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους οι εταιρείες Harbour Air και magniX .

Την  πτήση πραγματοποίησε ένα DHC-2 de Havilland Beaver με σύστημα πρόωσης magni500 750 ίππων (560 kW).

Κάνοντας ντεμπούτο στην αεροπορική έκθεση του Παρισιού νωρίτερα φέτος, η αυστραλιανή magniX  είχε ανακοινώσει ότι το σύστημα πρόωσης της έχει ως στόχο να προσφέρει έναν "καθαρό και αποτελεσματικό τρόπο να τροφοδοτήσει τα αεροπλάνα".

Ο καναδικός αερομεταφορέας Harbour Air ελπίζει να αλλάξει ολόκληρο ολόκληρο τον στόλο του με ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη μέχρι το 2022, υπό την προϋπόθεση ότι θα διασφαλίσει την ασφάλεια και τις απαραίτητες ρυθμιστικές εγκρίσεις.

Ηλεκτρικές φιλοδοξίες

Η μετάβαση σε ηλεκτροκινητήρες θεωρείται ένας τρόπος μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των αερομεταφορών. Έρχεται εν μέσω αυξανόμενης ανησυχίας από τους ταξιδιώτες για τις ρυπογόνες επιπτώσεις των αεροπορικών πτήσεων.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αεροπορία θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη πηγή εκπομπών μέχρι το 2050.

Πρόσφατη έρευνα της ελβετικής τράπεζας UBS διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι αρχίζουν να μειώνουν τα αεροπορικά ταξίδια καθώς ανησυχούν περισσότερο  για το περιβάλλον - καθώς η σουηδική έννοια του «flygskam» ή της «ντροπής των πτήσεων» φαίνεται να εξαπλώνεται.

Ωστόσο, τα ηλεκτρικά αεροσκάφη που μπορούν να ταξιδεύουν σε μεγάλες αποστάσεις παραμένουν μια μεγάλη πρόκληση για τον τομέα. Οι ηλεκτροκινητήρες, οι γεννήτριες, η διανομή ενέργειας και τα χειριστήρια έχουν προχωρήσει γρήγορα, αλλά η τεχνολογία της μπαταρίας δεν έχει ακόμα τέτοιες δυνατότητες.

Ένα αεροσκάφος όπως αυτό που πετούσε στο Βανκούβερ θα μπορούσε να πετάξει περίπου 160 χιλιόμετρα (100 μίλια) με ισχύ μπαταρίας λιθίου, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP).

"Η πτητική εμβέλεια δεν είναι αυτή που θα θέλαμε να είναι, αλλά είναι αρκετή για να ξεκινήσει η επανάσταση", ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του magniX Roei Ganzarski, ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων.