Για Χρηματοδότηση Αυτοκινητοδρόμων και Επέκτασης Μετρό Συζήτησαν Σπίρτζη και Πρόεδρος ΕΤΕπ

Για Χρηματοδότηση Αυτοκινητοδρόμων και Επέκτασης Μετρό Συζήτησαν Σπίρτζη και Πρόεδρος ΕΤΕπ
energia.gr
Τρι, 3 Νοεμβρίου 2015 - 15:45
Η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων υποδομής, όπως επίσης και ο προγραμματισμός χρηματοδότησης έργων της νέας προγραμματικής περιόδου, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, με τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) κ. Βέρνερ Χόγιερ, και υψηλόβαθμα στελέχη της τράπεζας

Η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων υποδομής, όπως επίσης και ο προγραμματισμός χρηματοδότησης έργων της νέας προγραμματικής περιόδου, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, με τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) κ. Βέρνερ Χόγιερ, και υψηλόβαθμα στελέχη της τράπεζας.

Όπως δήλωσε στους δημοσιογράφους αμέσως μετά το τέλος της συνάντησης ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,συζητήθηκαν θέματα «για το πώς θα μπορέσουμε να υλοποιήσουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα υποδομών στην Ελλάδα, προκειμένου η χώρα να βγει από την κρίση. Συζητήσαμε για νέα έργα»

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι στην διάθεση της Ελλάδας για να βοηθήσει προκειμένου να ωριμάσουν τα έργα, να υπάρχει η απαραίτητη τεχνική βοήθεια και να υπάρχει και η απαραίτητη χρηματοδότηση. «Επίσης συμφωνήσαμε και συζητήσαμε για τους δύο αυτοκινητόδρομους, που εμπλέκεται η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ένα βαρύ χρονοδιάγραμμα, προκειμένου σύντομα να ολοκληρωθούν οι αυτοκινητόδρομοι που έχουν ξεκινήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

Είναι η Ολυμπία και ο Μορέας. Ο Μορέας όπως γνωρίζετε θέλει να αλλάξει και η σύμβαση, να υπάρχουν νέες προβλέψεις. Στη δική μας πολιτική κατεύθυνση όπως γνωρίζετε από τους δύο άλλους αυτοκινητόδρομους είναι το ίδιο. Συζητήσαμε όλα αυτά τα θέματα και είμαστε σε κοινή αντίληψη».

Πρόσθεσε, μάλιστα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ότι, κατά τη συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΕΤΕπ, συμφώνησαν για τις πρόσθετες εγγυήσεις, που ζητάει η τράπεζα για το Μορέα, καθώς και στους υπόλοιπους όρους που έθεσε η ελληνική πλευρά στο τραπέζι. «Το ύψος των εγγυήσεων είναι αυτό που έχει βγάλει η μελέτη και δεν είναι θέμα παζαριού», ανέφερε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Αυτό είναι θέμα προβλέψεων συγκεκριμένων, αν χρειαστεί να υπάρξουν. Αλλά έχουμε μερικές άλλες ιδέες σε σχέση και με το μοντέλο υπολογισμού των διοδίων και σε σχέση με την επιδότηση της λειτουργίας για το σύνολο των αυτοκινητοδρόμων. Δηλαδή δεν εξετάζουμε έναν – έναν αυτοκινητόδρομο μόνο του. Εξετάζουμε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας και θα πάμε σε οριστικές λύσεις».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το μετρό, ο Υπουργός απάντησε ότι αποτελεί
ένα από τα έργα, που θα εξετάσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για την ωρίμανση, αλλά και για την υλοποίηση του στο κομμάτι που είναι ώριμο, το τμήμα της Γραμμής 4.

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είναι για πολλά χρόνια, δεκαετίες, στην Ελλάδα και έμεινε σε αυτή κατά την διάρκεια της κρίσης και σκοπεύει να μείνει και μετά από αυτή, τόνισε, από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, κ. Βέρνερ Χόγιερ.

Όπως δήλωσε ο κ. Χόγιερ, «σήμερα είχαμε την πρώτη συνάντηση, μετά το σχηματισμό της νέας κυβέρνησης και έχουμε ένα κατάλογο με τα μεγάλα έργα, που είναι πάνω στο τραπέζι. Νομίζω ότι κάναμε μεγάλη πρόοδο όσον αφορά τους αυτοκινητόδρομους και ειδικά τον Μορέα. Επίσης κοιτάμε κι άλλα έργα υποδομών, που μόλις ο Υπουργός μας ανέφερε. Είναι εκπληκτικό, το πόσα έργα θα ολοκληρωθούν σε λίγο εδώ, στην Ελλάδα.

Αυτό που είναι σημαντικό τώρα είναι να θέσουμε μια λίστα με προτεραιότητες, όπως μας υπέδειξε και ο Υπουργός. Φεύγουμε πάρα πολύ αισιόδοξοι», κατέληξε ο Πρόεδρος της ΕΤΕπ .

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr