Εσοδα 100 εκατ. δολ. αποκόμισε η Costamare από τη διαχείριση των πλοίων της στο α' τρίμηνο του 2012 σημειώνοντας αύξηση 16% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011. Τα λειτουργικά κέρδη της εισηγμένης εταιρίας του ομίλου Κωνσταντακόπουλου, η οποία διαχειρίζεται κοντέινερ, διαμορφώθηκαν στα 67,1 εκατ. δολ. και τα καθαρά της έσοδα στα 24,5 εκατ. δολάρια.
Ανάπτυξη
Η εταιρεία αποδίδει την αύξηση των εσόδων της κατά κύριο λόγο στην ανάπτυξη του στόλου της με την προσθήκη νέων πλοίων ενώ ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι μειώθηκαν οι μέρες που πλοία της έμειναν εκτός αγοράς λόγω δεξαμενισμών. Για το υπόλοιπο του 2012 η Costamare βλέπει μία σταθερή πορεία καθώς μόνο τέσσερα πλοία της, το 2% του στόλου της, θα μείνουν ελεύθερα από ναύλους ενώ άλλες δύο μονάδες έχουν option επέκτασης των ναυλοσυμφώνων για ένα ακόμα χρόνο.
Το Μάρτιο η εταιρεία άντλησε από την αγορά νέα κεφάλαια ύψους 100 εκατ. δολαρίων μέσω της διάθεσης 7,5 εκατ. μετοχών της ενώ η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου προχώρησε στην αγορά του 10% αυτών των μετοχών. Παρά τη βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών και τη νέα ρευστότητα που εξασφάλισε η Costa-mare σύμφωνα με τον οικονομικό της διευθυντή Γρηγόρη Ζήκο, θα είναι επιλεκτική στις κινήσεις της για την τοποθέτηση κεφαλαίων σε επενδύσεις στη ναυτιλία.
Όπως εξηγεί ο κ. Ζήκος, η Costamare θα είναι επιλεκτική στις επενδύσεις της καθώς αυτό αποτελεί πάγια πολιτική της ενώ θα παραμείνει προσανατολισμένη στις αποδόσεις των κεφαλαίων της και δε θα επιδιώξει την αύξηση του στόλου της μέσα από τιμές που δε θα δικαιολογούνται από την αγορά.
Από την άλλη πλευρά πάντως η εταιρεία έχει την ευχέρεια της άμεσης αντίδρασης αν παρουσιαστούν οι κατάλληλες ευκαιρίες σε πλοία τώρα που η αγορά βρίσκεται σε καθοδικά επίπεδα.
Ηδη, η Costamare ανακοίνωσε ταυτόχρονα με τα οικονομικά της αποτελέσματα ότι, συμφώνησε να προχωρήσει στην απόκτηση δύο ακόμα πλοίων για τη μεταφορά κοντέινερ. Το σύνολο της αγοράς ανήλθε στα 24,9 εκατ. δολάρια και θα χρηματοδοτηθεί από υπάρχοντα δάνεια τα οποία μέχρι τώρα δεν είχαν αξιοποιηθεί.
Τα νέα πλοία θα μετονομαστούν σε Koroni και Κyparissia ενώ θα αντικαταστήσουν δύο μικρότερα πλοία στο στόλο της εταιρείας τα οποία είχαν κατασκευαστεί στη δεκαετία του '80.
(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 10/05/2012)