Απελευθέρωση ωραρίου λειτουργίας και άρση των περιορισμών για την ίδρυση πρατηρίων από σούπερ μάρκετ, με μείωση των αποστάσεων είναι οι κύριες αλλαγές που φέρνει στη λιανική αγορά καυσίμων το νέο Μνημόνιο. Η απελευθέρωση, πάντως, που επιβάλλουν οι ρυθμίσεις αυτές έχουν ήδη πυροδοτήσει αντιδράσεις των πρατηριούχων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νέο Μνημόνιο, εντός του πρώτου τριμήνου του 2012 η κυβέρνηση υποχρεούται να τροποποιήσει τη σχετική νομοθεσία και υπουργική απόφαση

Απελευθέρωση ωραρίου λειτουργίας και άρση των περιορισμών για την ίδρυση πρατηρίων από σούπερ μάρκετ, με μείωση των αποστάσεων είναι οι κύριες αλλαγές που φέρνει στη λιανική αγορά καυσίμων το νέο Μνημόνιο. Η απελευθέρωση, πάντως, που επιβάλλουν οι ρυθμίσεις αυτές έχουν ήδη πυροδοτήσει αντιδράσεις των πρατηριούχων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νέο Μνημόνιο, εντός του πρώτου τριμήνου του 2012 η κυβέρνηση υποχρεούται να τροποποιήσει τη σχετική νομοθεσία και υπουργική απόφαση, ώστε να απελευθερωθούν πλήρως τα ωράρια των πρατηρίων υγρών καυσίμων, με παράλληλη λειτουργία του τρέχοντος συστήματος υποχρεωτικής νυκτερινής λειτουργίας, εκ περιτροπής, σε ορισμένο αριθμό βενζινάδικων ανά νομαρχία, πέραν του κανονικού ωραρίου.

Επίσης, στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η κυβέρνηση θα πρέπει να μειώσει την ελάχιστη απόσταση (σήμερα είναι 80 μέτρα) μεταξύ σταθμού υγρών καυσίμων και χώρων των οποίων η χωρητικότητα ξεπερνά τα 50 άτομα. Ακόμη θα πρέπει να καταργήσει την απαίτηση κατασκευής ανεξάρτητης κυκλοφοριακής σύνδεσης για βενζινάδικα εντός έκτασης υπεραγοράς. Τέλος το Μνημόνιο προβλέπει κατάργηση του μη ανταποδοτικού τέλους στην τιμή των καυσίμων το οποίο σήμερα ενισχύει το ταμείο των βενζινοπωλών.

Υπενθυμίζεται ότι η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών εξέφρασε πρόσφατα την αντίθεσή της στις συγκεκριμένες διατάξεις του νέου Μνημονίου υποστηρίζοντας ότι αποτελούν «νέο κτύπημα σε βάρος των βενζινοπωλών από τις πολυεθνικές, δια μέσου της τρόικας».

Σύμφωνα με την ΟΒΕ, οι διατάξεις αυτές «καταργούν τις στοιχειώδεις- σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες- αποστάσεις ασφαλείας για άνοιγμα πρατηρίων υγρών καυσίμων» με αποτέλεσμα όπως αναφέρει να τίθενται σε κίνδυνο χιλιάδες ζωές. Επίσης, η Ομοσπονδία εκφράζει την αντίθεσή της με τη γενική άρση της απαγόρευσης πωλήσεων κάτω του κόστους αγοράς και με την άρση των περιορισμών για ίδρυση πρατηρίων από υπηκόους τρίτων χωρών. Τέλος, θεωρεί ότι η κατάργηση του ωραρίου απορρυθμίζει την αγορά με στόχο τη βιολογική κόπωση των βενζινοπωλών και την άλωση της αγοράς.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr