Ουάσιγκτων-. Η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία (ESA) ανακοίνωσε ότι η ταχύτητα σχηματισμού άστρων στον γαλαξία μας έχει επιβραδυνθεί κατά τουλάχιστον πέντε φορές μέσα στα τελευταία τρία δισεκατομμύρια χρόνια. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλλεξε το τροχιακό τηλεσκόπιο «Χέρσελ» και δημοσίευσε το περιοδικό New Scientist, η δημιουργία άστρων ήταν πιο γρήγορη πριν από δισεκατομμύρια χρόνια

Ουάσιγκτων-. Η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία ( ESA) ανακοίνωσε ότι η ταχύτητα σχηματισμού άστρων στον γαλαξία μας έχει επιβραδυνθεί κατά τουλάχιστον πέντε φορές μέσα στα τελευταία τρία δισεκατομμύρια χρόνια. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλλεξε το τροχιακό τηλεσκόπιο «Χέρσελ» και δημοσίευσε το περιοδικό New Scientist, η δημιουργία άστρων ήταν πιο γρήγορη πριν από δισεκατομμύρια χρόνια, ενώ εκτιμάται ότι κάποια στιγμή τα άστρα θα σταματήσουν τελείως να δημιουργούνται.

Σημειώνεται ότι το Χέρσελ, που εκτοξεύθηκε προ ενός έτους με σκοπό τη μελέτη του σχηματισμού των άστρων, είναι το μεγαλύτερο τηλεσκόπιο που έχει σταλεί ποτέ στο Διάστημα και κινείται σε τροχιά που βρίσκεται σε απόσταση 1,5 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από την Γη. Το κάτοπτρό του έχει διάμετρο 3,5 μέτρων και είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με αυτό του αμερικανικού τροχιακού τηλεσκοπίου «Χαμπλ», που βρίσκεται στο Διάστημα εδώ και 20 χρόνια. Το Χέρσελ διαθέτει επίσης δύο κάμερες υψηλής αναλύσεως και ένα φασματόμετρο υψηλής ακριβείας, τα οποία του επιτρέπουν να δει σε διαφορετικά μήκη κύματος από ότι έως τώρα ώστε να «κλείνει» σημαντικά κενά στην κοσμική ιστορία.

Όπως ανακοίνωση η Αννύ Ζαβανιώ από το Εργαστήριο Αστροφυσικής της Μασσαλίας, το Χέρσελ κατάφερε να δει ένα τεράστιο άστρο σε εμβρυϊκό στάδιο, το οποίο είναι ήδη μεγαλύτερο από τον Ήλιο και το οποίο σε εκατοντάδες χρόνια θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα και φωτεινότερα άστρα στον γαλαξία μας. «Τέτοια γιγάντια άστρα που έχουν βρεθεί να είναι έως και 150 φορές μεγαλύτερα από τον Ήλιο είναι σπάνια και βραχύβια», σημείωσε η Ζαβανιώ. Ως εκ τούτου, επεσήμανε ότι ο εντοπισμός τους από το Χέρσελ αποτελεί σπάνια ευκαιρία για την μελέτη του σχηματισμού τους και την επίλυση του παραδόξου τους, που απασχολεί εδώ και χρόνια την επιστήμη της αστρονομίας.

Την ίδια ώρα, η ESA υπογραμμίζει ότι τα πρώτα ευρήματα του Χέρσελ αφήνουν να αναδυθεί η εικόνα «ενός νέου Σύμπαντος».