Ένα νέο σύστημα υπολογισμού και επιβολής των τελών
κυκλοφορίας εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με τους εκπρόσωπους
του κλάδου εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων. Σχετική πρόταση άλλωστε έχει ήδη
υποβάλλει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) στην οποία
διαφαίνεται η λογική που θα έχει το νέο σύστημα.
Αντί να γίνεται ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με βάση
τον κυβισμό θα γίνεται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. Η νέα αυτή ρύθμιση
αφορά τα οχήματα ηλικίας έως επτά ετών, καθώς από το 2002 και μετά οι
κατασκευαστές αυτοκινήτων ήταν υποχρεωμένοι να καταχωρούν τα στοιχεία που έχουν
σχέση με τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Για τα παλαιότερα αυτοκίνητα, άνω των δέκα ετών, αυξάνονται
σημαντικά τα τέλη κυκλοφορίας είτε πρόκειται για συμβατικά είτε για οχήματα με
καταλύτες πρώτης γενιάς. Για παράδειγμα, ο ιδιοκτήτης ενός Ι.Χ. 25 ετών θα
κληθεί να πληρώσει 150 ευρώ περισσότερα σε σχέση με σήμερα.
Σχετικά με τα νεότερα οχήματα, αναλόγως του τύπου, οι εκπομπές
διοξειδίου του άνθρακα κυμαίνονται μεταξύ 90 και 400 γραμμάρια ανά 100 χιλιόμετρα
διαδρομής. Με βάση το προτεινόμενο σύστημα, ένα όχημα 1.300 κυβικών που εκπέμπει
100 γραμμάρια θα επιβαρύνεται με 100 ευρώ τέλη κυκλοφορίας αντί για 112 που ισχύει
σήμερα. Η μεγάλη διαφορά όμως θα αφορά τα μεγάλου κυβισμού οχήματα με ρύπους άνω
των 380 γραμμαρίων τα οποία θα επιβαρυνθούν με πάνω από 1.000 ευρώ τέλη αντί
για 580 ευρώ με βάση τα ισχύοντα. Τέλος, θα επιβληθούν τέλη κυκλοφορίας και για
τα υβριδικά, τα οποία προς το παρόν απαλλάσσονται.
Το σύστημα που εξετάζεται είναι πιθανόν να εφαρμοστεί από τον Οκτώβριο και να
ισχύσει για τα τέλη που θα καταβάλουν οι ιδιοκτήτες για το 2010.