και να αναπτύξει ηγετική θέση στα νέα τμήματα της οικονομίας, επιτυγχάνοντας παράλληλα τους στόχους της για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Ο νέος γύρος επικεντρώνεται σε επτά πλοία, τα οποία θεωρεί πρωτοπόρους στους τομείς τους και επιδείξεις των δυνατοτήτων για ναυτιλία μηδενικών εκπομπών. Συνολικά, χορήγησε περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια σε υποστήριξη για τρία μεγάλα φορτηγά πλοία που θα λειτουργούν με αμμωνία και τέσσερα παράκτια φορτηγά πλοία που θα λειτουργούν με μορφές υδρογόνου. Η Enova αναφέρει ότι αυτά τα επτά πλοία θα αντιπροσωπεύουν μια μείωση 92.000 τόνων CO2 ετησίως και η υποστήριξη ολόκληρου του έργου περιλαμβάνει βραβεία για την ίδρυση των πρώτων τριών σταθμών ανεφοδιασμού με αμμωνία στη δυτική Νορβηγία.
Η LH2 Shipping, σε συνεργασία με την Strand Shipping Bergen, μέρος του ομίλου Vertom, έλαβε πρόσθετη χρηματοδότηση περίπου 29 εκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που κινούνται με υγρό υδρογόνο. Ο όμιλος έλαβε έναν προηγούμενο γύρο χρηματοδότησης την άνοιξη για τα δύο πρώτα πλοία, με τον τελευταίο γύρο να επιτρέπει τον διπλασιασμό της σε τέσσερα πλοία. Τα δύο επιπλέον πλοία θα είναι πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου 7.700 dwt για θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων, μεταφέροντας χύδην/γενικό φορτίο κυρίως μεταξύ της βόρειας Νορβηγίας, της περιοχής της Βαλτικής και της Ευρώπης. Τα πλοία θα έχουν μήκος 108 μέτρα (353 πόδια).
Τα συστήματα υδρογόνου επί του πλοίου θα αποτελούνται από χωρητικότητα αποθήκευσης LH2 17 τόνων και κυψέλες καυσίμου PEM 3,5 MW. Θα εγκατασταθεί μια συστοιχία μπαταριών περίπου 1,5 MWh για την υποστήριξη των κυψελών καυσίμου και τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα για να χρησιμοποιούν την ενέργεια από την ακτή, όπου είναι διαθέσιμη, για εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης. Θα εγκατασταθεί επίσης ένα εφεδρικό σύστημα γεννήτριας ντίζελ, όπου τα πλοία θα μπορούν να πλεύσουν με ντίζελ/βιοντίζελ εάν η τροφοδοσία LH2 διακοπεί ή δεν είναι στη θέση της εγκαίρως κατά την παράδοση των πλοίων από το ναυπηγείο.
Η GMI Rederi λαμβάνει επίσης επιχορήγηση καθώς εργάζεται για την κατασκευή δύο παράκτιων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου. Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με κυψέλες καυσίμου με συμπιεσμένο υδρογόνο, μπαταρίες και τεχνολογία πρόωσης με υποβοήθηση ανέμου. Τα πλοία θα μεταφέρουν άσφαλτο και δομικά υλικά στις νορβηγικές ακτές.
Η Amon Bulk λαμβάνει επίσης περίπου 29 εκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή τριών φορτηγών Kamsarmax που κινούνται με αμμωνία, χωρητικότητας περίπου 80.000-85.000 dwt. Η εταιρεία τονίζει ότι τα πλοία είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες των ευρωπαϊκών χαλυβουργικών βιομηχανιών και ακολουθούν δύο άλλα πλοία που ανακοινώθηκαν νωρίτερα φέτος. Και τα πέντε πλοία έχουν προγραμματιστεί για παράδοση μεταξύ 2029 και 2030, αποτελώντας μέρος μιας νέας γενιάς φορτηγών πλοίων μηδενικών εκπομπών.
Για την υποστήριξη αυτών των νέων πλοίων, η Enova διέθεσε επίσης 43 εκατομμύρια δολάρια για την υποστήριξη της ανάπτυξης τριών σταθμών ανεφοδιασμού αμμωνίας κατά μήκος της δυτικής ακτής. Η Azane Fuel Solutions, μια νορβηγική εταιρεία τεχνολογίας, αναπτύσσει τους σταθμούς ανεφοδιασμού που θα βρίσκονται στο Mongstad, το Florø και τη Risavika. Οι σταθμοί θα έχουν χωρητικότητα έως και 2.000 κυβικά μέτρα ψυχρής αμμωνίας και ταχύτητα ανεφοδιασμού άνω των 100 τόνων ανά ώρα. Η Azane έχει ένα έτος για να λάβει τελική απόφαση σχετικά με την επένδυση στους σταθμούς.
Η Enova υπογραμμίζει τη σημασία του να είναι κανείς πρωτοπόρος σε αυτούς τους αναπτυσσόμενους χώρους. Πιστεύει ότι η Νορβηγία θα καταστεί ηγέτιδα.