και ο διευθύνων σύμβουλός της, Oliver Blume, ανακοίνωσε πρόσφατα έναν πιο αυστηρό επενδυτικό προϋπολογισμό, καθώς αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό στην Κίνα, δασμούς στις ΗΠΑ και μια δαπανηρή στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Φρανκ Μπλόμε δήλωσε ότι η PowerCo χρηματοδοτείται επαρκώς, αλλά εξετάζει την εξωτερική χρηματοδότηση «πιο εντατικά από πριν».
«Γνωρίζουμε ότι αν η Volkswagen παράγει λιγότερα χρήματα, θα πρέπει να λειτουργήσουμε με λιγότερα χρήματα», δήλωσε ο Blome στους δημοσιογράφους πριν από την έναρξη την Τετάρτη της πρώιμης φάσης παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη στο ναυαρχίδα του εργοστασίου της PowerCo στο Salzgitter της Γερμανίας.
«Έτσι είναι τα πράγματα, αλλιώς θα πρέπει να αξιοποιήσουμε άλλες πηγές.»
Ιδρυμένη το 2022, η PowerCo αποτελεί μια προσπάθεια της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης να παράγει τις δικές της μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα Volkswagen και να φτάσει το επίπεδο των BYD και Tesla .
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε την Τρίτη ένα σχέδιο για την άρση της απαγόρευσης των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από την ΕΕ από το 2035, μετά από έντονες πιέσεις από τον αυτοκινητοβιομηχανικό κλάδο, σηματοδοτώντας τη μεγαλύτερη υποχώρηση της ένωσης από τις πράσινες πολιτικές της τα τελευταία χρόνια.
Η Volkswagen έχει επανειλημμένα μειώσει τον προϋπολογισμό της PowerCo, από τα αρχικά 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε διάστημα πέντε ετών σε λιγότερο από 10 δισεκατομμύρια σήμερα, δήλωσε πρόσφατα στους επενδυτές ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου.
Ο Blome δήλωσε ότι η PowerCo έχει ήδη αναζητήσει επενδυτές για πιθανό ενδιαφέρον, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Η Volkswagen έχει προηγουμένως υποδείξει την πιθανότητα εισαγωγής της PowerCo στο χρηματιστήριο, παράλληλα με την επιλογή προσέλκυσης εξωτερικού επενδυτή ή σύναψης στρατηγικών συνεργασιών, αν και δεν αναμένεται εισαγωγή στο χρηματιστήριο πριν τεθούν σε λειτουργία τα εργοστάσιά της.
Μια αρχική δημόσια προσφορά θα λειτουργούσε κατ' αρχήν, αλλά τελικά αποτελεί απόφαση της Volkswagen, δήλωσε ο Blome.
Δύο ακόμη εγκαταστάσεις της PowerCo, στη Βαλένθια της Ισπανίας και στο St Thomas του Καναδά, βρίσκονται υπό κατασκευή, με συνολική χωρητικότητα έως και 200 γιγαβάτ που έχει προγραμματιστεί για τα επόμενα χρόνια.
Η PowerCo είχε αρχικά σχεδιάσει να κατασκευάσει έξι εργοστάσια μπαταριών μόνο στην Ευρώπη έως το 2030, με χωρητικότητα 240 γιγαβατώρες, αλλά οι φιλοδοξίες της μειώθηκαν λόγω της βραδύτερης από την αναμενόμενη αύξησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην περιοχή.