Update (19:00): Ο κύβος ερρίφθη στις Βρυξέλλες, καθώς η Κομισιόν ανακοίνωσε επισήμως την πρότασής της για το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, ο στόχος για τη μείωση των εκπομπών CO2 για το 2035 πέφτει στο 90% αντί για το 100% των επιπέδων του 2021. Το υπόλοιπο 10% θα πρέπει να καλυφθεί μέσω της χρήσης πράσινου χάλυβα και συνθετικών ή μη τροφικών βιοκαυσίμων. Παράλληλα, η πώληση υβριδικών οχημάτων και οχημάτων επεκτεινόμενης αυτονομίας θα συνεχιστεί και πέραν του 2035.

Σύμφωνα με τη δήλωση του Επιτρόπου Μεταφορών, Απόστολου Τζιτζικώστα: «Αυτό είναι ένα σαφές μήνυμα ότι μετά το 2035 θα μπορούν να διατίθενται στην αγορά και άλλες τεχνολογίες εκτός από τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία». Αυτό μετακυλίει την ευθύνη επιλογής των τεχνολογιών
αυτοκίνησης από τις πολιτικές ηγεσίες στους Ευρωπαίους καταναλωτές.

Με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες, η απόφαση ελήφθη κατόπιν έντονων πιέσεων από τη Γερμανία και την Ιταλία, δύο κράτη-μέλη γνωστά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους, καθώς και το πολύμηνο λόμπι των ευρωπαϊκών κατασκευαστών οχημάτων.


[νωρίτερα (18:15) το Energia.gr έγραφε:] Τα βλέμματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας είναι στραμμένα στις Βρυξέλλες σήμερα, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ανακοινώσει αλλαγές στη νομοθεσία για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όπως μεταδίδουν μία σειρά ευρωπαϊκών μέσων, η Κομισιόν θα προτείνει τη μερική άρση της απαγόρευσης που θα έπρεπε να ξεκινήσει το 2035, ανατρέποντας ένα από τα βασικότερα θεμέλια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε διεθνές επίπεδο.

Από λεπτό σε λεπτό αναμένεται να ανακοινωθεί η μεταρρύθμιση του ευρωπαϊκού κανονισμού για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η πώληση οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα θα απαγορευτεί από το 2035. Το πλαίσιο αυτό είχε αρχικά σηματοδοτήσει τη στροφή των κατασκευαστών αυτοκινήτων, ειδικά επί ευρωπαϊκού εδάφους, στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και την έρευνα για εναλλακτικά καύσιμα όπως το υδρογόνο. Ωστόσο, μία σειρά παραγόντων όπως η κατάργηση των φορολογικών κινήτρων και επιδοτήσεων από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και ο γεωπολιτικός ανταγωνισμός με την Κίνα, έχουν οδηγήσει σε μία παρατεταμένη φάση στασιμότητας για τη διείσδυση των μη συμβατικών οχημάτων στην Ευρώπη.

Με τις Βρυξέλλες να δέχονται έντονες πιέσεις, τόσο από την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, όσο και την αμερικανική κυβέρνηση, η Επιτροπή προβλέπεται πως θα προχωρήσει σε ακόμα μία κυβίστηση, υποχωρώντας από μία από τις πιο εμβληματικές αποφάσεις της Πράσινης Συμφωνίας. Με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες, η Κομισιόν πιθανότατα θα προτείνει τη διάσπαση των στόχων για τις εκπομπές της αυτοκινητοβιομηχανίας, με το 30% να αφορά στην αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων και το 70% στη χρήση πράσινου χάλυβα. Αξίζει να σημειωθεί πως και οι δύο κλάδοι βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο, αν όχι σε αποδρομή, επί του παρόντος.

Η ουσία της μεταρρύθμισης θα είναι η επιβίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και πέρα του 2035 στην Ευρώπη. Με τη σειρά του, αυτό θα οδηγήσει στη μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, και επομένως τη μείωση της ζήτησης για μπαταρίες. Στην πραγματικότητα, η απόφαση αυτή θα προκαλέσει ένα ντόμινο εξελίξεων για τις πράσινες τεχνολογίες στην ΕΕ, ανοίγοντας ακόμα περισσότερο την ψαλίδα μεταξύ κινεζικών και ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr