Ωστόσο, αρχίζει να διαφαίνεται φως στο τέλος του τούνελ. Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσουν να επιτρέπονται και μετά το αρχικά επιβληθέν όριο του 2035. Τώρα μαθαίνουμε ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) είναι πιθανό να παραμείνουν για ακόμα περισσότερο, φτάνοντας και στη δεκαετία του 2040.
Η γερμανική εφημερίδα Bild παραθέτει δηλώσεις του Μάνφρεντ Βέμπερ, επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (EPP), σύμφωνα με τις οποίες η de facto απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης καταργείται επ’ αόριστον. Η ακόλουθη συμφωνία επετεύχθη κατά τη διάρκεια μιας μεταμεσονύκτιας συνάντησης αυτή την εβδομάδα, με περαιτέρω λεπτομέρειες να οριστικοποιούνται στις 11 Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με αυτήν, «για τις νέες ταξινομήσεις από το 2035 και μετά, θα είναι πλέον υποχρεωτική για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων μια μείωση κατά 90% των εκπομπών CO₂ στους στόχους του στόλου τους, αντί για 100%. Επίσης, δεν θα υπάρξει στόχος 100%, ούτε από το 2040 και μετά. Αυτό σημαίνει ότι η τεχνολογική απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης αποσύρεται. Ολοι οι κινητήρες που κατασκευάζονται σήμερα στη Γερμανία μπορούν, συνεπώς, να συνεχίσουν να παράγονται και να πωλούνται».
Σε δήλωσή του στη Automobilwoche, εκπρόσωπος του Μάνφρεντ Βέμπερ επιβεβαίωσε τη συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, και του επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του EPP. Η επίσημη ανακοίνωση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται από την ερχόμενη Τρίτη 16 Δεκεμβρίου.
Ο αρχικός κανονισμός απαιτούσε όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας στα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ να είναι απολύτως απαλλαγμένα από εκπομπές CO₂. Με τον νέο, πιο χαλαρό στόχο της μείωσης κατά 90%, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα έχουν μεγαλύτερα περιθώρια ευελιξίας.
Για παράδειγμα, το εναπομείναν 10% θα τους επιτρέπει να διατηρήσουν ζωντανούς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε plug-in υβριδικά οχήματα. Επιπλέον, θα επιτρέπονται και ηλεκτρικά οχήματα εξοπλισμένα με βενζινοκινητήρα επέκτασης αυτονομίας, ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Ολο αυτό σημαίνει ότι οι ρυθμιστικές αρχές δεν θα επιβάλουν στόχο μείωσης εκπομπών κατά 100% για το 2040 και αποτελεί σαφή ένδειξη ότι η ΕΕ έχει συνειδητοποιήσει πως η αρχική απαγόρευση ήταν βεβιασμένη. Με λίγες εξαιρέσεις, όπως η Volvo και η Polestar, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν αντιταχθεί έντονα στην ημερομηνία-ορόσημο του 2035 που είχε τεθεί νωρίτερα μέσα στη δεκαετία. Είναι όλο και πιο πιθανό ότι η επίμονη πίεσή τους αποδίδει καρπούς.
Μπορεί, λοιπόν, το 2040 να απέχει 15 χρόνια από σήμερα, όμως η τάση είναι εμφανής: εξελίξτε τους θερμικούς κι άλλο, διασώστε χιλιάδες θέσεις εργασίας, δείτε το ρεαλιστικά. Πρακτικά τι σημαίνει; Οτι η απαγόρευση αναβάλλεται εις το διηνεκές. Το ματς πήγε σε μία ακόμη παράταση. Και, όπως είχε πει και ο Λίνεκερ, ο τελικός κρίνεται από τους Γερμανούς. Ισως και χωρίς πέναλτι. Α
*Από Protagon.gr