Ο Snam, ο οργανισμός που διαχειρίζεται τη μεταφορά φυσικού αερίου στην Ιταλία, ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα πως αγόρασε ένα επιπλέον μερίδιο του FSRU Toscana, το οποίο βρίσκεται στα ανοιχτά του Λιβόρνο, στις βορειοδυτικές ακτές της χώρας. Πιο συγκεκριμένα, ο Snam πλήρωσε 126 εκατομμύρια ευρώ στο επενδυτικό fund Igneo για το 48,2% της μονάδας, με το συνολικό ποσοστό που ελέγχει να φτάνει πλέον 97,3%. Η εξαγορά θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2026 κατόπιν των σχετικών εγκρίσεων από τους αρμόδιους φορείς. Το τερματικό αυτό έχει δυνατότητα επαναεριοποίησης 5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως.

Τα τερματικά LNG της Ιταλίας. Πηγή: Reuters.
Με την ουσιαστική εξαγορά του FSRU Toscana, ο Snam αποτελεί μέτοχο και στα πέντε τερματικά φυσικού αερίου της Ιταλίας. Η προσέγγιση αυτή δεν είναι τυχαία, αλλά στοχεύει να θωρακίσει την προμήθεια LNG στη βιομηχανική χώρα. Με τη διακοπή των ροών ρωσικού φυσικού αερίου μέσω αγωγών, η Ρώμη έχει στραφεί αναγκαστικά στις εισαγωγές ΥΦΑ. Μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου 2025, οι εισαγωγές LNG στην Ιταλία αυξήθηκαν κατά 40% συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2024. Για το διάστημα Ιανουάριος- Νοέμβριος, η χώρα εισήγαγε 18,7 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ΥΦΑ, φορτία που ισοδυναμούν με το ένα τρίτο της εγχώριας ζήτησης φυσικού αερίου.
Εκτός από τα υφιστάμενα τερματικά, ο Snam έχει δηλώσει πως σκοπεύει να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις. Μεταξύ αυτών και μία νέα μονάδα-κόμβο στη Σαρδηνία. Η θέση του νησιού θα μπορούσε να βοηθήσει και στις διασυνδέσεις με γειτονικές χώρες, καθώς η Ιταλία έχει κάθε λόγο να εισέλθει στον νέο αγώνα μεταξύ των μεσογειακών κρατών για το ποιος θα εφοδιάσει την Ευρώπη με φυσικό αέριο τώρα που οι ροές από τη Ρωσία θα σταματήσουν.