Αισιόδοξος πως η εταιρεία του θα συνεχίσει να παρέχει φυσικό αέριο δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της κρατικής παρόχου MVM, Karoly Matrai. Παρά την απελευθέρωση της ουγγρικής αγοράς, η MVM διατηρεί ένα υψηλό μερίδιο που προσεγγίζει το 60% εντός της χώρας, ενώ δραστηριοποιείται και σε γειτονικά κράτη, όπως η Σλοβακία και η Τσεχία. Επί του παρόντος, οι συνολικές ποσότητες που διακινεί η MVM στην Κεντρική Ευρώπη φτάνουν τα 10 κυβικά μέτρα ετησίως, με τα 3,5 bcm να είναι ρωσικό φυσικό αέριο που εισάγεται μέσω του TurkStream. Η επιχείρηση έχει διασφαλίσει την ικανότητα επεξεργασίας 1 bcm ΥΦΑ /ετησίως στο κροατικό τερματικό Krk, με τη Shell να παρέχει τα 200 εκατομμύρια κυβικά μέτρα και την Engia επιπλέον 400 mcm για το 2026.
Η διακοπή των ροών του ρωσικού φυσικού αερίου που αναμένεται να ξεκινήσει από τα μέσα του 2026 και να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2027 θα αναγκάσει την περίκλειστη Ουγγαρία να αναζητήσει περαιτέρω πρόσβαση στα τερματικά LNG των γειτονικών κρατών μεσοπρόθεσμα. Όπως εξηγεί ο Matrai, αυτό θα αύξανε το κόστος του καυσίμου, ανεβάζοντας τις τιμές και τους τελικούς καταναλωτές. Η MVM θα αναγκαστεί να καλύψει αυτά τα έξοδα, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ σε νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο με συνολική ισχύ 1.590 MW και στη διατήρηση της πυρηνικής μονάδας Paks 1 για δύο δεκαετίες επιπλέον.
Με την Ουγγαρία να αποτελεί ένα από τα λίγα εναπομείναντα βιομηχανικά κέντρα της ΕΕ, η αύξηση του κόστους ενέργειας θα δημιουργήσει νέα προβλήματα, όχι μόνο στην εθνική οικονομία, αλλά και στην ευρωπαϊκή. Ως εκ τούτου, οι 27 της ΕΕ θα αναγκαστούν να αντιμετωπίσουν τις άμεσες, αλλά και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της οριστικής διακοπής των προμηθειών ρωσικών καυσίμων.