Η Saab και η Airbus συζητούν τη συνεργασία τους στην τεχνολογία μη επανδρωμένων πολεμικών αεροσκαφών, δήλωσαν στο Reuters ανώτερα στελέχη των εταιρειών, μια κίνηση που υπογραμμίζει το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα drones και τις εξελισσόμενες συμμαχίες στην κατακερματισμένη αμυντική βιομηχανία της Ευρώπης. Το έργο, το οποίο αποκαλύφθηκε σε ξεχωριστές συνεντεύξεις των CEO σε μια εκδήλωση

της ευρωπαϊκής βιομηχανίας αυτή την εβδομάδα, επικεντρώνεται στην εξερεύνηση μη επανδρωμένων αεροσκαφών για την υποστήριξη της τρέχουσας γενιάς επανδρωμένων μαχητικών αεροσκαφών, όπως το Eurofighter Typhoon, το οποίο υποστηρίζεται από την Airbus, και το Saab Gripen E.

Ωστόσο, πηγές της βιομηχανίας ανέφεραν ότι εάν είναι επιτυχής, θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει ως καταλύτης για ευρύτερη συνεργασία στον τομέα της αεροπορικής ισχύος, ειδικά εάν ένα προβληματικό έργο μαχητικών FCAS μεταξύ της Γαλλίας και των αμυντικών χρηματοδοτών της Airbus, Γερμανίας και Ισπανίας, καταρρεύσει.

Ερωτηθείς εάν η Airbus είχε ήδη επικοινωνήσει με τη Saab σχετικά με την ένωση δυνάμεων σε περίπτωση αποτυχίας του FCAS, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Saab, Micael Johansson, δήλωσε ότι οι εταιρείες είχαν ήδη καλές σχέσεις μέσω του συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου Arexis της Saab, που εξοπλίζει τα γερμανικά Eurofighters.

Πρόσθεσε: «Και έχουμε συζητήσει αν μπορούμε να κάνουμε κάτι όσον αφορά τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη που να συμπληρώνει τα παλαιά μας μαχητικά».

Η Saab συνομιλεί επίσης με άλλους παράγοντες, αλλά δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις. «Αυτή θα μπορούσε να είναι μια ευκαιρία, αλλά φυσικά συζητάμε», δήλωσε ο Johansson στο περιθώριο ενός φόρουμ στις Βρυξέλλες που διοργάνωσε η ASD της Ευρώπης, η ένωση που εκπροσωπεί την αεροδιαστημική και αμυντική βιομηχανία της Ευρώπης.

Ερωτηθείς στην ίδια εκδήλωση σχετικά με αυτές τις δηλώσεις, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus, Guillaume Faury, επιβεβαίωσε τις προηγουμένως μη αναφερθείσες συνομιλίες και είπε ότι οι εταιρείες είχαν ισχυρές σχέσεις στον τομέα των ηλεκτρονικών και των πυραύλων.

«Και βλέπουμε καλές προοπτικές για να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε μαζί τους σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη - αυτό είναι κάτι που συζητάμε μαζί τους, το οποίο δεν σχετίζεται με το FCAS», είπε.

«Θα δούμε πώς θα είναι το πρόγραμμα στο μέλλον. Αλλά σήμερα, οι συζητήσεις που κάνουμε είναι απευθείας μεταξύ της Airbus και της Saab, άσχετες με άλλα προβλήματα.»

Και οι δύο εταιρείες έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους σε μια έκρηξη ενδιαφέροντος για φουτουριστικά μη επανδρωμένα μαχητικά αεροσκάφη, γνωστά ως συνεργατικά αεροσκάφη μάχης (CCA) ή loyal wingman, σχεδιασμένα να υποστηρίζουν πολεμικά αεροσκάφη με ανθρώπινο πιλότο.

Η Airbus παρουσίασε ένα μοντέλο του stealth concept "Wingman" στην Αεροπορική Έκθεση του Βερολίνου το 2024.

Η Saab δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι έλαβε νέα εντολή από τη σουηδική κυβέρνηση για μελέτες σε επανδρωμένα και μη επανδρωμένα πολεμικά αεροσκάφη, επεκτείνοντας μια προηγούμενη σύμβαση που χρονολογείται από την απόφαση της Σουηδίας το 2023 να εγκαταλείψει τη μελέτη για το μαχητικό Tempest, υπό την ηγεσία του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο πλέον αποτελεί μέρος του έργου μαχητικών αεροσκαφών GCAP μεταξύ Βρετανίας, Ιταλίας και Ιαπωνίας.
 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr