το FSRU Excelsior ώστε να είναι έτοιμο για τον χειμώνα που έρχεται, δήλωσε η κρατική εταιρεία τερματικών Deutsche Energy Terminal (DET).
Η DET, η οποία είναι υπεύθυνη για τρεις τοποθεσίες τερματικών, ανακοίνωσε ότι θα επαναλάβει τις δημοπρασίες για την χωρητικότητα εκφόρτωσης LNG στους τερματικούς Wilhelmshaven 1 και 2 τον Δεκέμβριο, έχοντας μέχρι στιγμής αποτύχει να θέσει μια σειρά χρονοπαραθύρων (slots) εκφόρτωσης φορτίων LNG. Έχει τροφοδοτήσει με 59 τεραβατώρες στα γερμανικά δίκτυα μέχρι στιγμής φέτος. Ακολουθούν οι λεπτομέρειες των εξελίξεων ανά εγκατάσταση, όπως τις συγκέντρωσε το Reuters:
Mukran
Ο τερματικός σταθμός στο νησί Ρίγκεν στη Βαλτική Θάλασσα, που λειτουργεί από την ιδιωτική εταιρεία Deutsche ReGas, τροφοδοτεί τα χερσαία δίκτυα με LNG μέσω του διασυνδετηρίου OAL της εταιρείας αγωγών Gascade, σε συνεργασία με το FSRU Neptune της νορβηγικής Hoegh Evi.
Απώτερος στόχος της είναι να επανεκκινήσει ένα δεύτερο FSRU και να αποκαταστήσει την πλήρη χωρητικότητα των 13,5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων έως το 2027. Η ReGas ξεκίνησε έναν γύρο υποβολής προσφορών για την επέκταση της χωρητικότητας του Mukran προσφέροντας επιπλέον 5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως από το 2027 έως το 2043.
Τον Σεπτέμβριο, υπέγραψε μακροπρόθεσμες συμφωνίες με την εταιρεία παραγωγής χημικών BASF και την νορβηγική Equinor για μη καθορισμένη χωρητικότητα επαναεριοποίησης. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι επαναεριοποίησε 8,35 TWh ΥΦΑ τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, κατέχοντας την πρώτη θέση σε σύγκριση με καθέναν από τους άλλους τρεις τερματικούς σταθμούς LNG που βρίσκονται σε λειτουργία.
Lubmin
Η ReGas και η Hoegh σχεδιάζουν να μετατρέψουν το λιμάνι της Βαλτικής Θάλασσας σε έναν τερματικό σταθμό παραγωγής και εισαγωγής πράσινης αμμωνίας και υδρογόνου, τον οποίο η Gascade θα συνδέσει με πελάτες. Το Lubmin FSRU ήταν ένας προσωρινός τερματικός σταθμός LNG που λειτούργησε από τον Ιανουάριο του 2023 έως ότου η πλωτή μονάδα Neptune FSRU, απέπλευσε τον Μάιο του 2024 για να αρχίσει να εξυπηρετεί το έργο Mukran FSRU.
Wilhelmshaven
Η εταιρεία κοινής ωφέλειας Uniper ξεκίνησε την πρώτη λειτουργία FSRU στη Γερμανίας, το Wilhelmshaven 1, στη Βόρεια Θάλασσα το 2022. Η Uniper σχεδιάζει να προσθέσει έναν χερσαίο τερματικό σταθμό υποδοχής εισαγωγής αμμωνίας και πυρόλυσης κατά το δεύτερο μισό της τρέχουσας δεκαετίας για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, και να κατασκευάσει έναν ηλεκτρολύτη 200 MW που θα τροφοδοτείται με τοπική αιολική ενέργεια.
Η DET ξεκίνησε επίσημα τις εμπορικές λειτουργίες της στο Wilhelmshaven 2 στις 29 Αυγούστου μέσω του FSRU Excelsior που λειτουργεί από την Excelerate Energy. Η συντήρηση πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο.
Στις δημοπρασίες στις 25-26 Νοεμβρίου, η DET δεν κατάφερε να προσφέρει κάποιες διαθέσιμες θέσεις επαναεριοποίησης το 2025, το 2026 και το 2027 στους παράγοντες της αγοράς φυσικού αερίου, και θα το επαναλάβει στις 9 και 10 Δεκεμβρίου.
Stade
Η DET συμφώνησε με τον Hanseatic Energy Hub να αναλάβει το έργο της ανέγερσης μιας τεράστιας υποδομής FSRU στον χερσαίο τερματικό σταθμό του ποταμού Έλβα. Η DET ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει την επιθεώρηση, τον σχεδιασμό και την εκτέλεση του έργου, ωστόσο πρόσθεσε ότι ο τερματικός σταθμός δεν θα είναι έτοιμος να τεθεί σε λειτουργία πριν από το δεύτερο τρίμηνο του 2026.
Η FSRU Energos Force θα επιστρέψει στον χώρο, όπου η Uniper και η ομόλογός της EnBW θα είναι οι κύριοι πελάτες. Πριν από τις τελευταίες εξελίξεις, η DET και η HEH είχαν ακυρώσει προσωρινά τις συμβάσεις μεταξύ τους λόγω ανεπίλυτων διαφορών σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής και τις πληρωμές. Η HEH σχεδιάζει να ξεκινήσει έναν χερσαίο τερματικό σταθμό για LNG, βιο-LNG και συνθετικό φυσικό αέριο στο Stade το 2027.
Brunsbuettel
Το Hoegh Gannet αποσύρθηκε προσωρινά τον Σεπτέμβριο για εργασίες αναβάθμισης. Αυτές ολοκληρώθηκαν και το πλοίο επέστρεψε στις 24 Νοεμβρίου στο λιμάνι της Βόρειας Θάλασσας.
Τέθηκε σε λειτουργία το 2023 στο Brunsbuettel, αρχικά ναυλωμένο από τον εμπορικό βραχίονα της εταιρείας κοινής ωφέλειας RWE, πριν παραδοθεί στην DET. Είναι ο πρόδρομος μιας χερσαίας μονάδας LNG, η οποία έλαβε άδεια να λάβει κρατική υποστήριξη ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ (46,4 εκατομμύρια δολάρια). Θα μπορούσε να ξεκινήσει τη λειτουργία της στα τέλη του 2026, όταν επίσης είναι πιθανό να ξεκινήσει η λειτουργία ενός πρόσφατα εγκαινιασμένου, παρακείμενου τερματικού σταθμού αμμωνίας.