Ιστορικά, η Αίγυπτος ήταν καθαρός εξαγωγέας ΥΦΑ, αν και άρχισε να εισάγει κάποια ποσότητα ΥΦΑ το 2015. Αλλά από το 2024 και μετά, οι εισαγωγές ΥΦΑ αυξήθηκαν σημαντικά, καθώς η παραγωγή από τα υπάρχοντα κοιτάσματα μειώθηκε και η εγχώρια κατανάλωση αυξήθηκε. Τους πρώτους εννέα μήνες του 2025, οι εισαγωγές ΥΦΑ από την Αίγυπτο αυξήθηκαν κατά 50% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Το 2025, η Αίγυπτος σχεδιάζει να εισάγει έως και 160 αποστολές και την περασμένη εβδομάδα υπέγραψε συμφωνία με την Hartree Partners για 80 αποστολές που θα παραδοθούν από τον Ιανουάριο του 2026 και μετά. Αυτό το επίπεδο εισαγωγών καθιστά την Αίγυπτο τον μεγαλύτερο εισαγωγέα ΥΦΑ στη Μέση Ανατολή, ξεπερνώντας το Κουβέιτ.
Ο Υπουργός Πετρελαίου και Ορυκτών Πόρων της Αιγύπτου, Καρίμ Μπανταούι, δήλωσε ότι η Αίγυπτος σκοπεύει να αυξήσει την παραγωγή φυσικού αερίου στα 6,6 δισεκατομμύρια κυβικά πόδια την ημέρα έως το 2030, σημειώνοντας αύξηση 58% από τον τρέχοντα ρυθμό των 4,2 δισεκατομμυρίων κυβικών ποδιών. Το επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει τη γεώτρηση 14 υπεράκτιων ερευνητικών γεωτρήσεων στη Μεσόγειο τον επόμενο χρόνο.
Εν τω μεταξύ, όμως, οι καθυστερήσεις στην εκφόρτωση στον τερματικό σταθμό Ain Sokhna τις τελευταίες εβδομάδες έχουν οδηγήσει τα δεξαμενόπλοια να περιμένουν αγκυροβολημένα έξω από τον τερματικό σταθμό για χώρους πρόσδεσης για 10 έως 15 ημέρες, αναφέρουν πηγές του κλάδου. Με τις τιμές μεταφοράς LNG της Atlantic να κορυφώνονται στα 146.750 δολάρια την ημέρα στις 28 Νοεμβρίου, οι υψηλότερες για το έτος μέχρι σήμερα, το κόστος της παρατεταμένης διάρκειας ναύλωσης πλοίων επηρεάζει σαφώς τις τιμές του φυσικού αερίου. Αλλά οι καθυστερήσεις έχουν και αλυσιδωτές επιπτώσεις, αυξάνοντας τις τιμές ναυτιλίας και μειώνοντας τη διαθεσιμότητα δεξαμενόπλοιων στον Ατλαντικό. Αυτό επιδεινώνει τις πιέσεις που δημιουργούνται επίσης από την αυξημένη παραγωγή και τις εξαγωγές LNG τόσο από τη Νιγηρία όσο και από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Αντιμετωπίζοντας την προσωρινή μετάβαση από το προφίλ εξαγωγών στο προφίλ εισαγωγών, ο τερματικός σταθμός Ain Sokhna χρησιμοποιεί τρεις Πλωτές Μονάδες Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης (FSRU), την Energos Eskimo , την Energos Power και την Hoegh Galleon . Οι καθυστερήσεις σχετίζονται τόσο με τη διαθέσιμη χωρητικότητα εκφόρτωσης όσο και με τις τοπικές λειτουργικές δυσκολίες, ενόψει των αυξανόμενων απαιτήσεων εισαγωγών. Καθώς τα επενδυτικά σχέδια της αιγυπτιακής κυβέρνησης επικεντρώνονται στην επέκταση της εγχώριας εξερεύνησης και παραγωγής και όχι στην κατασκευή μόνιμων εγκαταστάσεων εισαγωγής επαναεριοποίησης, οι καθυστερήσεις είναι πιθανό να συνεχιστούν.
Σε μια αντανάκλαση της αύξησης των τιμών του Ατλαντικού, οι τιμές του Ειρηνικού αυξήθηκαν επίσης στα 89.250 δολάρια την ημέρα, το υψηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2023, σύμφωνα με την Spark Commodities.