Η δημοσίευση των νέων ποσοστώσεων αναμένεται να ενισχύσει τις εισαγωγές αργού πετρελαίου από τον μεγαλύτερο εισαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο και να μετριάσει την υπερπροσφορά.
Μεταξύ των διυλιστηρίων, η Hengli Petrochemical έλαβε ποσόστωση για την εισαγωγή 2 εκατομμυρίων μετρικών τόνων (40.000 βαρελιών την ημέρα) αργού πετρελαίου, δήλωσαν δύο από τις πηγές που γνωρίζουν το θέμα.
Η Rongsheng Petrochemical έλαβε άδεια εισαγωγής 750.000 τόνων, ενώ η Shenghong Petrochemical και η Hongrun Petrochemical έλαβαν ποσοστώσεις 120.000 τόνων και 530.000 τόνων, αντίστοιχα, δήλωσαν τρεις πηγές που γνωρίζουν το θέμα.
Μια πηγή από άλλο ανεξάρτητο διυλιστήριο δήλωσε στο αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο ότι η εταιρεία αναμένει να λάβει επίσημη ειδοποίηση αργότερα την Πέμπτη. Οι καταμετρήσεις από εμπορικές πηγές έδειξαν ότι μέχρι στιγμής έχουν εκδοθεί ποσοστώσεις ύψους περίπου 8 εκατομμυρίων τόνων σε 21 διυλιστήρια, από 6,04 εκατομμύρια τόνους που εκδόθηκαν τον Νοέμβριο του 2024.
Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, το οποίο ρυθμίζει τις ποσοστώσεις εισαγωγής αργού πετρελαίου, δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Reuters μέσω φαξ για σχολιασμό.
Τον περασμένο μήνα, το υπουργείο όρισε την ποσόστωση εισαγωγής αργού πετρελαίου για το μη κρατικό εμπόριο στα 257 εκατομμύρια τόνους για το 2026, διατηρώντας την αμετάβλητη σε σχέση με το 2025.
Το Πεκίνο αναμένεται να αποστείλει την υπόλοιπη ποσόστωση για το 2026 στις αρχές του επόμενου έτους, ανέφερε μία από τις πηγές.
«Οι νέες εκδόσεις αναμένεται να αυξήσουν τις τιμές για τα ιρανικά, βενεζουελάνικα και ρωσικά φορτία που πρόκειται να παραληφθούν άμεσα και να βοηθήσουν στην εκκαθάριση μέρους της αποθήκευσης σε πλοία», έγραψε σε έκθεση την Πέμπτη η ανώτερη αναλύτρια της Kpler, Xu Muyu.
«Η ευρύτερη αγορά πετρελαίου αναμένεται επίσης να βρει κάποια στήριξη, αν και ο αυξανόμενος σκεπτικισμός σχετικά με τις κυρώσεις των ΗΠΑ και οι επίμονες ανησυχίες για την υπερπροσφορά είναι πιθανό να διατηρήσουν την επίμονη καθοδική πίεση στις τιμές του Ντουμπάι», πρόσθεσε, αναφερόμενη στο σημείο αναφοράς της τιμής αργού πετρελαίου στη Μέση Ανατολή.
Τον Οκτώβριο, η έλλειψη ποσοστώσεων εισαγωγών και η αυστηροποίηση των δυτικών κυρώσεων περιόρισαν τις εισαγωγές της Κίνας, οδηγώντας σε μεγαλύτερες εκπτώσεις για το πετρέλαιο που υπόκειται σε κυρώσεις και σε αύξηση του όγκου πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε ασιατικά ύδατα.