Ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Volkswagen, βλέπει την Κίνα ως την καλύτερη επιλογή για να επικεντρώσει τις επιχειρηματικές δράσεις της κατά τα επόμενα χρόνια. Όπως αναφέρουν στελέχη του ομίλου, μετά την αλλαγή στρατηγικής στην Κίνα, η οποία στηρίζεται στη δημιουργία προϊόντων ειδικά για την κινεζική αγορά και τη συνεργασία με κινεζικές επιχειρήσεις, η διοίκησε σκοπεύει να επενδύσει ακόμα περισσότερο στη χώρα. Το βασικό διακύβευμα είναι η ανάδειξη της Κίνας σε εξαγωγικό κόμβο προς άλλες αγορές, είτε για έτοιμα οχήματα, είτε για εξοπλισμό και σχεδιασμό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Volkswagen ξεκίνησε να εξάγει πετρελαιοκίνητες λιμουζίνες που κατασκευάζονται στην Κίνα προς τις αγορές της Μέσης Ανατολής πριν από λίγες εβδομάδες. Εντός αυτού του πλαισίου, αγορές όπως η Μέση Ανατολή, η Νοτιοανατολική ή η Κεντρική Ασία, ή ακόμα και η Νότια Αμερική αποτελούν δυνητικούς προορισμούς. Παράλληλα, οι μονάδες παραγωγής της εταιρείας στην Κίνα μπορούν να κατασκευάσουν τόσο ηλεκτρικά οχήματα, όσο και κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που σημαίνει ακόμα περισσότερες αγορές σε διαφορετικές φάσεις ανάπτυξης.
Το βασικό πλεονέκτημα της Κίνας παραμένει το χαμηλό κόστος. Χαρακτηριστικά, η ανάπτυξη ενός νέου ηλεκτροκίνητου μοντέλου μπορεί να κοστίσει 50% στην Κίνα σε σχέση με άλλες χώρες. Ταυτόχρονα, η κινεζική αγορά μπορεί να προσφέρει άμεση πρόσβαση σε πρώτες ύλες και εξοπλισμό, χάρη στις ισχυρές εσωτερικές εφοδιαστικές αλυσίδες που υπάρχουν. Η ικανότητα της κινεζικής βιομηχανίας έχει ενισχυθεί τόσο πολύ ώστε η Volkswagen μπορεί να αναπτύσσει τα ηλεκτρονικά συστήματα και τις πλατφόρμες της στην Κίνα, με τη Γερμανία να διατηρεί μόνο τον κεντρικό έλεγχο του ομίλου.
Απώτερος στόχος της Volkswagen είναι να καταφέρει να ανταγωνιστεί τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τόσο εντός, όσο και εκτός Κίνας. Ωστόσο, παρά τα πραγματικά πλεονεκτήματα, υπάρχει μία αγορά που παραμένει κλειστή. Πρόκειται για την Ευρώπη, όπου η διαφορετική τεχνολογία δυσχεραίνει τις εξαγωγές από την Κίνα. Αξίζει να σημειωθεί πως μόλις πριν έναν χρόνο, η Volkswagen είχε απειλήσει να κλείσει τις μονάδες παραγωγής της στη Γερμανία, εξαιτίας του υψηλού κόστους.