Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη του ομίλου στο 9μηνο ανήλθαν σε 464 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 66,2% σε ετήσια βάση

Συνεχίζεται η αυξημένη συνεισφορά του τομέα των παραχωρήσεων στο «μείγμα» κερδοφορίας του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς μετά και το τρίτο τρίμηνο ευθύνεται για το 57% της συνολικής λειτουργικής κερδοφορίας του ομίλου. Ειδικότερα, τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη EBITDA του ομίλου στο εννεάμηνο ανήλθαν σε 464 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ετήσια αύξηση κατά 66,2%, ενώ το περιθώριο αυξήθηκε σε 16,1% από 12,5%.

Εξ αυτών, ο τομέας των παραχωρήσεων συνεισέφερε 267,3 εκατ. ευρώ, μια αύξηση κατά 112,2% σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω της συνεισφοράς της Αττικής Οδού αλλά και της αύξησης της κυκλοφορίας των οχημάτων. Μόνο η Αττική Οδός συνεισέφερε 133,7 εκατ. ευρώ λειτουργικών κερδών. Αναφορικά με την κυκλοφορία οχημάτων, κατά το εννεάμηνο του 2025, αυτή αυξήθηκε κατά 4,6% στην Αττική Οδό, κατά 3,6% στη Νέα Οδό, κατά 16,5% στην Κεντρική Οδό (λόγω και της παράδοσης νέων τμημάτων) και κατά 4,6% στην Ολυμπία Οδό. Αντίστοιχα, αύξηση κατά 96,1% σημείωσαν και τα έσοδα του τομέα των παραχωρήσεων στο φετινό εννεάμηνο, καθώς διαμορφώθηκαν σε 401,5 εκατ. ευρώ.

Συνολικά, ο όμιλος κατέγραψε αύξηση των εσόδων κατά 28,7%, καθώς αυτά ανήλθαν σε 2,87 δισ. ευρώ. Εκτός από τις παραχωρήσεις, ο τομέας των κατασκευών σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 34,3% σε 1,19 δισ. ευρώ και λειτουργικών κερδών κατά 35,7% σε 123,4 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 106,6 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 11% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σε ό,τι αφορά την πορεία του τομέα των κατασκευών, η διοίκηση αναφέρει ότι καταγράφεται επιτάχυνση στην υλοποίηση των έργων που βρίσκονται υπό κατασκευήν, παράλληλα με την έναρξη νέων έργων, με αποτέλεσμα να αυξηθούν και τα οικονομικά αποτελέσματα. Σήμερα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου αγγίζει τα 9,2 δισ. ευρώ, μαζί με τα προς υπογραφή έργα, τα οποία διαμορφώνονται σε 2,4 δισ. ευρώ. Ποσοστό της τάξεως του 75% του υπογεγραμμένου ανεκτέλεστου των 6,8 δισ. ευρώ αφορά έργα ιδίων επενδύσεων του ομίλου (50%) και ιδιωτικών επενδύσεων τρίτων (25%), στοιχείο που διαμορφώνει ένα χαρτοφυλάκιο έργων χαμηλού ρίσκου.

Οσον αφορά τα κύρια έργα του τομέα παραχωρήσεων που βρίσκονται υπό ανάπτυξη, η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και η έναρξη της 35ετούς περιόδου του έργου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους. Επίσης, στις αρχές του 2026 αναμένεται η υπογραφή και έναρξη παραχώρησης για το έργο του ΒΟΑΚ. Οσον αφορά το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης, η πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών ξεπερνάει πλέον το 65%, με την ολοκλήρωσή τους να αναμένεται εντός του 2026. Τέλος, προχωρεί σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα η κατασκευή στο έργο του Ολοκληρωμένου Τουριστικού Συγκροτήματος στο Ελληνικό (IRC), ενώ σταδιακά ξεκινάει και η κατασκευή των νέων έργων διαχείρισης απορριμμάτων και υδάτων.

Στον τομέα της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, η ΗΡΩΝ Ενεργειακή κατέγραψε χαμηλότερους όγκους πωλήσεων έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2024, λόγω χαμηλότερων πωλήσεων σε βιομηχανικούς και εμπορικούς πελάτες, με τα έσοδα ωστόσο να αυξάνονται εξαιτίας των υψηλότερων τιμών στη χονδρεμπορική αγορά. Ειδικότερα, τα έσοδα ανήλθαν σε 1,294 δισ. ευρώ, έναντι 1,193 δισ. ευρώ, ενώ η λειτουργική κερδοφορία ενισχύθηκε σε 86 εκατ. ευρώ, από 82 εκατ. ευρώ.

(από την εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr