Το εργοστάσιο μπαταριών της Toyota στις ΗΠΑ, αξίας 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι πλέον σε λειτουργία. Η τεράστια έκταση εκτείνεται σε 1.850 στρέμματα, ή περίπου 121 γήπεδα ποδοσφαίρου, αλλά η Toyota λέει ότι θα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Οι πρώτες μπαταρίες βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής στο νέο εργοστάσιο μπαταριών της Toyota στο Λίμπερτι της Βόρειας Καρολίνας την

περασμένη Τετάρτη, σηματοδοτώντας μια «κομβική στιγμή» στην σχεδόν 70χρονη ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ.

Το νέο εργοστάσιο της Toyota στεγάζει 14 γραμμές παραγωγής μπαταριών, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν για την τροφοδοσία ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV), υβριδικών (HEV) και plug-in υβριδικών (PHEV).

Στην πλήρη δυναμικότητά του, το εργοστάσιο μπαταριών μπορεί να παράγει 30 GWh ετησίως. Το εργοστάσιο σταδιακά εισάγει μπαταρίες που εισάγονται από την Ιαπωνία μέσω κοινοπραξίας με την LG Electronics, η οποία θα τροφοδοτεί τα Camry HEV, Corolla Cross HEV και RAV4 HEV. Επίσης, αποστέλλει μονάδες υβριδικών μπαταριών στο εργοστάσιο συναρμολόγησης του Κεντάκι και σε ένα άλλο εργοστάσιο στην Αλαμπάμα, το οποίο είναι συνιδιοκτησία με τη Mazda.

Το εργοστάσιο μπαταριών της Toyota είναι ήδη τεράστιο, εκτείνεται σε περίπου 121 γήπεδα ποδοσφαίρου, αλλά τα στελέχη της εταιρείας λένε ότι πιθανότατα θα είναι ακόμη μεγαλύτερο από το αναμενόμενο.

«Τα σχέδιά μας είναι να έχουμε ηλεκτροκίνητα οχήματα κατά 70% έως το 2030. Προφανώς, αυτό θα μπορούσε να τροφοδοτήσει περαιτέρω επέκταση εδώ στο εργοστάσιο», δήλωσε ο David Christ, επικεφαλής της μάρκας Toyota στη Βόρεια Αμερική, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων την Τετάρτη (μέσω του Triad Business Journal ) μετά από ξενάγηση στις εγκαταστάσεις.

Βασιζόμενη στη δέσμευσή της, η Toyota ανακοίνωσε μια επιπλέον επένδυση 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα επόμενα πέντε χρόνια στην ηλεκτροκίνηση.

Η Toyota δεν ανέφερε ακριβώς πώς σχεδιάζει να επενδύσει τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά το νέο εργοστάσιο μπαταριών είναι πιθανό να επενδύσει ένα μέρος αυτών. Οι μονάδες μπαταριών που παράγει η Toyota στο εργοστάσιο ποικίλλουν από υβριδικά έως ηλεκτρικά, αλλά τα στοιχεία είναι τα ίδια, επιτρέποντάς της να προσαρμόζεται ανάλογα με τη ζήτηση.

Μπορεί επίσης να προσαρμοστεί σε διαφορετικούς τύπους μπαταριών, οι οποίοι θα μπορούσαν ενδεχομένως να περιλαμβάνουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης , σύμφωνα με τον πρόεδρο του εργοστασίου της Toyota, Ντον Στιούαρτ.

Η Toyota, η οποία υπήρξε μία από τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις στη στροφή προς τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, θα συνεχίσει να προωθεί τα υβριδικά, καθώς στοχεύει να ξεπεράσει τους νέους δασμούς των ΗΠΑ.

Το εργοστάσιο μπορεί να προμηθεύει μπαταρίες για περίπου 600.000 υβριδικά οχήματα ετησίως, ενώ η Toyota κατασκευάζει χωρητικότητα για άλλα 74.000 PHEV και 45.000 EV, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου ηλεκτρικού SUV με τρεις σειρές καθισμάτων.

Από την επόμενη χρονιά, το RAV4, το πιο δημοφιλές όχημα της Toyota, θα πωλείται αποκλειστικά ως υβριδικό. Η Toyota λανσάρει επίσης πολλά νέα BEV, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών SUV C-HR και BZ Woodlands, καθώς και του ηλεκτρικού Lexus ES του 2026

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr