αντιδραστήρα (SMR) 25 μεγαβάτ σχεδιασμένου για θαλάσσια πρόωση, βοηθητική ενέργεια και εφαρμογές μικροδικτύου. Η εταιρεία σκοπεύει να προσαρμόσει την τεχνολογία αντιδραστήρα υψηλής θερμοκρασίας με ψύξη αερίου (HTGR) για χρήση στην ανοικτή θάλασσα. Σε αυτόν τον σχεδιασμό, ο πυρήνας του αντιδραστήρα είναι γεμάτος με μικροσκοπικές χάντρες, καθεμία με πυρήνα ουρανίου και σκληρή κεραμική επίστρωση. Ο αντιδραστήρας προορίζεται να ψύχεται μόνος του και να απενεργοποιείται αυτόματα σε περίπτωση σφάλματος, χωρίς καμία εξωτερική παρέμβαση.
Η Allseas έχει ένα φιλόδοξο πενταετές πρόγραμμα για να θέσει σε λειτουργία τους πρώτους αντιδραστήρες. Το πρόγραμμα ξεκινά φέτος με μελέτες σχεδιασμού, προχωρά μέσω λεπτομερούς σχεδιασμού έως το 2028 και μπαίνει σε αρχική ανάπτυξη έως το 2030.
Σε μια μελέτη που ανατέθηκε από την Allseas, η συμβουλευτική εταιρεία Roland Berger εκτιμά ότι υπάρχει αγορά για έως και 700 αντιδραστήρες Allseas στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και έως και 110 ακόμη στην ξηρά στην Ολλανδία. Αυτή η κατασκευή θα μπορούσε να δημιουργήσει συνολική οικονομική δραστηριότητα έως και 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων και να δημιουργήσει έως και 40.000 νέες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τη μελέτη. Στην πορεία, θα εξοικονομούσε 55 μεγατόνους CO2 στη ναυτιλιακή βιομηχανία και 10 μεγατόνους στην ολλανδική βιομηχανική οικονομία.
Μια πιθανή εφαρμογή θα μπορούσε να είναι η τροφοδοσία σκαφών εξόρυξης βαθέων υδάτων και άλλων μεγάλων πλοίων υπεράκτιου τομέα, τα οποία θα επωφελούνταν από τον πενταετή κύκλο καυσίμου ενός αντιδραστήρα και θα μπορούσαν να περνούν περισσότερο χρόνο στη θάλασσα. Η Allseas είναι κορυφαίος συμμετέχων στην αναδυόμενη αγορά εξόρυξης βαθέων υδάτων και κατέχει τα μεγαλύτερα σκάφη τοποθέτησης καλωδίων και βαρέων φορτίων στον κόσμο.
Για άλλες κατηγορίες μεγάλων πλοίων, ο Roland Berger πιστεύει ότι ο σχεδιασμός του SMR της Allseas θα γίνει ανταγωνιστικός από πλευράς κόστους με το HFO - ένας φιλόδοξος στόχος, με τη βοήθεια της αύξησης των μελλοντικών τελών άνθρακα. «Το SMR της Allseas θα γίνει ανταγωνιστικό από πλευράς κόστους μεταξύ 2030 και 2040, καθώς το κόστος του SMR θα μειωθεί και το κόστος του CO2 θα αυξηθεί», προέβλεψε η συμβουλευτική εταιρεία. Τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων, τα οποία καίνε περισσότερα καύσιμα για υψηλότερες ταχύτητες, θα μπορούσαν να είναι σε καλύτερη θέση για να επωφεληθούν.
«Αυτή η μελέτη καταδεικνύει ότι ο μικρός αρθρωτός αντιδραστήρας μας είναι τεχνολογικά καινοτόμος και στρατηγικά πολύτιμος για την Ολλανδία», δήλωσε η Stephanie Heerema, Project Manager Nuclear Developments στην Allseas. «Με αυτήν την τεχνολογία, μπορούμε να καλύψουμε την επείγουσα ζήτηση για σταθερή, καθαρή και οικονομικά προσιτή ενέργεια, δημιουργώντας παράλληλα ένα προϊόν εξαγωγής που επιταχύνει την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση».