πλοίο της κλάσης Vishnya, που λειτουργούσε σε θέση περίπου 15 ναυτικά μίλια νότια του Οάχου. Αντί να στείλει ένα σκάφος του Αμερικανικού Ναυτικού, η Ακτοφυλακή έστειλε ένα αεροσκάφος μακράς εμβέλειας HC-130 από την Αεροπορική Βάση Barbers Point, μαζί με το ταχύπλοο σκάφος USCGC William Hart. Τα πληρώματα είχαν ως αποστολή να πραγματοποιήσουν μια «ασφαλή και επαγγελματική» πτήση και διέλευση κοντά στο σκάφος, δείχνοντας την παρουσία τους χωρίς να προκαλέσουν κλιμάκωση της έντασης.
Το σήμα AIS του USCGC William Hart δείχνει ότι το σκάφος επέστρεψε στο λιμάνι στις 30 Οκτωβρίου, μετά τη διέλευσή του από τη δυτική ακτή του Οάχου.
«Ενεργώντας σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, το προσωπικό της Ακτοφυλακής παρακολουθεί τις δραστηριότητες του ρωσικού σκάφους κοντά στα αμερικανικά χωρικά ύδατα, προκειμένου να παρέχει θαλάσσια ασφάλεια στα αμερικανικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και να υποστηρίξει τις προσπάθειες άμυνας της αμερικανικής επικράτειας», ανέφερε σε δήλωσή του το Τμήμα Ωκεανίας της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ.
Τα κατασκοπευτικά πλοία της κλάσης Vishnya έχουν κατασκευαστεί για την συλλογή πληροφοριών από σήματα και κατασκευάστηκαν στα τέλη της σοβιετικής εποχής. Το Kareliya παραδόθηκε το 1986 και υποβλήθηκε σε τριετή ανακαίνιση και αναβάθμιση το 2017, αποκτώντας σύγχρονες δυνατότητες. Έχει δραστηριοποιηθεί στο παρελθόν κοντά στη Χαβάη όπου είχε εντοπιστεί να περιφέρεται κοντά στο νησιωτικό σύμπλεγμα το 2021 και ξανά το 2022, παραμένοντας γενικά λίγο έξω από τα όρια των 12 ναυτικών μιλίων των χωρικών υδάτων των ΗΠΑ. Τότε όπως και τώρα, λειτουργεί στο σκοτάδι, χωρίς να εκπέμπει AIS.
Η Χαβάη είναι ένας σημαντικός κόμβος στρατιωτικής δραστηριότητας των ΗΠΑ, όπου βρίσκεται η έδρα του Αμερικανικού Στόλου του Ειρηνικού, το 3ο Σύνταγμα Πεζοναυτών και βασικές τοποθεσίες εκτόξευσης του Pacific Missile Range. Όλα αυτά παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τις μυστικές υπηρεσίες.
Άλλα σκάφη της κλάσης Vishnya έχουν περάσει χρόνο κοντά στις αμερικανικές ακτές, προκαλώντας περιστασιακά ανησυχία. Το αδελφό πλοίο Viktor Leonov πραγματοποίησε επανειλημμένες διαβάσεις στα ανοικτά της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ το 2014-2020, και σε τουλάχιστον μία περίπτωση η Ακτοφυλακή κατηγόρησε το πλήρωμά του ότι λειτουργούσε χωρίς φώτα και δεν ανταποκρινόταν στις κλήσεις VHF των εμπορικών σκαφών.