Οι προσπάθειες για μείωση των εκπομπών ρύπων από τις θαλάσσιες μεταφορές μέσω της πρόωσης με υποβοήθηση ανέμου συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, καθώς η Anemoi Marine ολοκλήρωσε την εγκατάσταση πέντε ιστίων ρότορα στο πολύ μεγάλο πλοίο μεταφοράς μεταλλευμάτων (VLOC), στο  NSU Tubarao, ένα πλοίο που διαχειρίζεται ο βραζιλιάνικος μεταλλευτικός γίγαντας Vale International.

Κατασκευασμένο από την Japan Marine United, το Tubarao, χωρητικότητας 400.000 dwt, παραδόθηκε το 2020 και είναι από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου στον κόσμο. Το πλοίο μήκους 361 μέτρων, το οποίο ανήκει στην NS United Kaiun Kaisha και πλέει υπό λιβεριανή σημαία, έχει εξοπλιστεί με πέντε πανιά ρότορα, ύψους 35 μέτρων και διαμέτρου πέντε μέτρων.

Τα πανιά του ρότορα έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν το φαινόμενο Magnus, το οποίο παρέχει άνωση και ώθηση για τη μείωση της πρόωσης τους κινητήρες του πλοίου, προκειμένου αυτό να πλέει με δεδομένη ταχύτητα. Η τεχνολογία πρόωσης με υποβοήθηση ανέμου αναμένεται να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 του πλοίου κατά περίπου 6% - 12% ετησίως.

Η εγκατάσταση ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια προγραμματισμένου δεξαμενισμού στο κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Xinya Shipyard. Τα ιστία του ρότορα αναπτύσσονται χρησιμοποιώντας έναν μηχανισμό αναδίπλωσης (κλίσης) για ευελιξία κατά τη διαχείριση του φορτίου. Είναι η τέταρτη εγκατάσταση VLOC σε πλοία ναυλωμένα από την Vale, τα οποία χρησιμοποιούνται κυρίως για τη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία στην Ιαπωνία.

Με την  αναβάθμιση του Tubarao , η Anemoi έχει πλέον ξεπεράσει τα 1,6 εκατομμύρια dwt χωρητικότητας πλοίων που έχουν εγκατασταθεί με την τεχνολογία πρόωσης με υποβοήθηση ανέμου.

Κατά τη διάρκεια του προγραμματισμένου δεξαμενισμού, το Tubarao εξοπλίστηκε επίσης με μια νέα γεννήτρια άξονα που έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την απόδοση. Η αναβάθμιση όχι μόνο βελτιώνει την ενεργειακή απόδοση του πλοίου, αλλά βελτιστοποιεί επίσης την κατανάλωση καυσίμου κατά τη λειτουργία των ιστίων του ρότορα. Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας με τη γεννήτρια άξονα του πλοίου μέσω προηγμένης ενσωμάτωσης συστήματος ελέγχου έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζει τον απρόσκοπτο συντονισμό μεταξύ της αιολικής πρόωσης και της παροχής ενέργειας επί του πλοίου.

«Η κλίμακα αυτού του έργου δείχνει την αυξανόμενη εμπιστοσύνη της αγοράς στην αιολική ενέργεια ως κρίσιμο παράγοντα για τη ναυτιλία χαμηλότερων εκπομπών. Σε συνεργασία με προοδευτικούς εταίρους, είμαστε σε θέση να προωθήσουμε την τεχνολογία των ιστίων με ρότορα και να δείξουμε πώς η βελτιστοποίηση της ενσωμάτωσης πρόωσης και της πλοήγησης για την υποβοήθηση του ανέμου μπορεί να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα οφέλη», δήλωσε η Clare Urmston, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Anemoi.

Η Vale επενδύει σημαντικά στην πρωτοποριακή αποδοτικότητα και την περιβαλλοντική καινοτομία στη ναυτιλία, στο πλαίσιο των προσπαθειών της για μείωση των εκπομπών. Από το 2020, η εταιρεία έχει ανακοινώσει επενδύσεις έως και 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη μείωση των εκπομπών του πεδίου 1 και 2 κατά 33% έως το 2030 και έχει δεσμευτεί για μείωση των εκπομπών του πεδίου 3 κατά 15% έως το 2035.

Η εταιρεία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σιδηρομεταλλεύματος, σφαιριδίων και νικελίου, και δραστηριοποιείται επίσης σε μαγγάνιο, σιδηροκράματα, χαλκό, χρυσό, ασήμι και κοβάλτιο. Λειτουργεί πλοία Valemaxe δεύτερης γενιάς με χωρητικότητα 400.000 dwt και Guaibamaxes με χωρητικότητα 325.000 dwt.

Τον Ιούλιο, η εταιρεία υπέγραψε 25ετείς συμβάσεις ναύλωσης με την Shandong Shipping για 10 νέα πλοία Guaibamax μήκους 340 μέτρων και χωρητικότητας 325.000 τόνων. Τα πλοία, τα οποία θα κινούνται με διπλό καύσιμο μεθανόλης, θα είναι επίσης εξοπλισμένα με πέντε ιστία το καθένα.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr