Toyota: Ανοίγει Εργοστάσιο Μπαταριών στις ΗΠΑ και Επιβεβαιώνει Επενδυτικό Σχέδιο 10 Δις Δολ.

Toyota: Ανοίγει Εργοστάσιο Μπαταριών στις ΗΠΑ και Επιβεβαιώνει Επενδυτικό Σχέδιο 10 Δις Δολ.
energia.gr
Τετ, 12 Νοεμβρίου 2025 - 19:45

Η Toyota Motor ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι ξεκίνησε την παραγωγή στο εργοστάσιο μπαταριών της Βόρειας Καρολίνας, αξίας 13,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς εντείνει την παραγωγή υβριδικών οχημάτων και επιβεβαίωσε τα σχέδιά της να επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε πέντε χρόνια στην αμερικανική βιομηχανία

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε για πρώτη φορά το σχέδιο τον Δεκέμβριο του 2021 για την παραγωγή μπαταριών για τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματά της. Οι μπαταρίες από το εργοστάσιο πρόκειται να τροφοδοτήσουν υβριδικές εκδόσεις των Camry, Corolla Cross, RAV4 και ένα πλήρως ηλεκτρικό ηλεκτρικό όχημα με τρεις σειρές μπαταριών, το οποίο δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί.

Το εργοστάσιο παράγει υβριδικές μπαταρίες για εργοστάσια στο Κεντάκι και μια κοινοπραξία της Mazda Toyota στην Αλαμπάμα.

«Τα επόμενα πέντε χρόνια, σχεδιάζουμε μια πρόσθετη επένδυση 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ για να αναπτύξουμε περαιτέρω τις παραγωγικές μας δυνατότητες, ανεβάζοντας τη συνολική μας επένδυση σε αυτήν τη χώρα σε πάνω από 60 δισεκατομμύρια δολάρια», δήλωσε ο πρόεδρος της Toyota Motor North America, Τεντ Ογκάβα.

Το 11ο εργοστάσιο της Toyota στις ΗΠΑ, σε μια έκταση 1.850 στρεμμάτων (749 εκταρίων), σε πλήρη δυναμικότητα θα μπορεί να παράγει 30 GWh ετησίως και θα στεγάζει 14 γραμμές παραγωγής μπαταριών για plug-in υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Στην τελική του φάση θα απασχολεί 5.000 εργαζόμενους.

Τον περασμένο μήνα στην Ιαπωνία, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι η Toyota σχεδίαζε μια επένδυση 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις Ηνωμένες Πολιτείες. «Βγείτε έξω και αγοράστε ένα Toyota», είπε ο Τραμπ. Ο Αμερικανός πρόεδρος έχει ασκήσει κριτική στις ιαπωνικές και άλλες εισαγωγές αυτοκινήτων και έχει επιβάλει υψηλούς δασμούς στα εισαγόμενα οχήματα.

Η Toyota ήταν μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που στράφηκαν με πολύ αργό ρυθμό προς τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, αλλά κινήθηκε γρήγορα για να μετατρέψει τα οχήματά της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε υβριδικά.

«Γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει μία μόνο πορεία προς την πρόοδο», δήλωσε ο Ogawa την Τετάρτη. «Γι' αυτό παραμένουμε αφοσιωμένοι στην προσέγγισή μας μέσω πολλαπλών οδών, προσφέροντας βενζινοκινητήρες με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, υβριδικά, plug-in υβριδικά, ηλεκτρονικά μπαταριών και ηλεκτρονικά κυψελών καυσίμου».

Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, έχουν δηλώσει ότι θα αυξήσουν την παραγωγή υβριδικών, καθώς η κυβέρνηση Τραμπ έχει ανακαλέσει τις φορολογικές ελαφρύνσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα και έχει καταργήσει τις ρυθμίσεις που παρείχαν κίνητρα για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο Υπουργός Μεταφορών Σον Ντάφι δήλωσε στην εκδήλωση ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει σύντομα να προτείνει τη χαλάρωση των προτύπων οικονομίας καυσίμου, λέγοντας ότι οι προηγούμενοι κανόνες ήταν πολύ επιθετικοί.

Ο Ντάφι υπέγραψε τον Ιανουάριο εντολή που επιβάλει στην Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας να ανακαλέσει τα πρότυπα οικονομίας καυσίμου που εκδόθηκαν επί προεδρίας Μπάιντεν για τα μοντέλα 2022-2031, τα οποία είχαν ως στόχο να μειώσουν δραστικά την κατανάλωση καυσίμου για αυτοκίνητα και φορτηγά.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr