Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι η ΕΕ θα πρέπει επίσης να εξετάσει τη διαφοροποίηση των εξαγωγών της και να θεσπίσει νέους κανόνες για τη διασφάλιση της παραγωγής στην Ευρώπη. «Πρέπει να είμαστε λιγότερο αφελείς και να επιστρέψουμε στα πρότυπα όλων των μεγάλων οικονομιών του κόσμου. Είμαστε η μόνη ήπειρος που δεν διαθέτει στρατηγική σκέψη για τη βιομηχανική πολιτική», δήλωσε ο πρώην υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας και νυν Ευρωπαίος Επίτροπος στην ιταλική εφημερίδα La Stampa. Προειδοποίησε ότι «αν δεν παρέμβουμε, σε δέκα χρόνια τα αυτοκίνητα που παράγονται και πωλούνται στην Ευρώπη θα μειωθούν από 13 [εκατομμύρια] σε εννέα εκατομμύρια». «Πρέπει να δείξουμε ευελιξία ως προς τον στόχο της πλήρους διακοπής παραγωγής των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης έως το 2035», όπως είπε.
Η ΕΕ αναμένεται να επανεξετάσει τον στόχο μέχρι το τέλος του έτους, σε απάντηση στις εκκλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών ότι η πλήρης στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι πλέον εφικτή. Ο Στεφάν Σεζουρνέ δήλωσε ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να στραφούν σε νέες αγορές για τις πωλήσεις τους, καθώς και ότι οι εταιρείες θα πρέπει να αντιμετωπίσουν λιγότερη γραφειοκρατία.
Νωρίτερα την περασμένη εβδομάδα, δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να ανακοινώσει τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας οικονομικά προσιτών μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την αντιμετώπιση του κινεζικού ανταγωνισμού και την αναζωογόνηση της εσωτερικής αγοράς, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής που θα περιγραφεί στις 10 Δεκεμβρίου.
Ο Εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Κομισιόν για τη βιομηχανική στρατηγική υπαινίχθηκε επίσης μέτρα κατά των κινεζικών μονάδων παραγωγής στην Ευρώπη: «Σήμερα υπάρχουν κατασκευαστές που συναρμολογούν κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη με κινεζικά εξαρτήματα και κινεζικό προσωπικό: αυτό συμβαίνει στην Ισπανία και στην Ουγγαρία. Αυτό δεν είναι αποδεκτό», δήλωσε ο Σεζουρνέ.
Μάλιστα, ερωτηθείς εάν η Ευρώπη θα πρέπει να υιοθετήσει προστατευτικά μέτρα, ο δήλωσε ότι «είναι απαραίτητο να θεσπιστούν όροι για τις ξένες επενδύσεις στην Ευρώπη», προσθέτοντας ότι οι δασμοί, ωστόσο, θα δημιουργήσουν εμπορικές εντάσεις και θα βλάψουν την παραγωγή. Είπε επίσης ότι, προκειμένου να μειωθεί η εξάρτηση από την Κίνα για τα ορυκτά σπάνιων γαιών, η Ευρώπη θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να στραφεί σε νέους προμηθευτές - όπως η Βραζιλία, ο Καναδάς και χώρες της Αφρικής - να εισαγάγει περιορισμούς στη χρήση τους, να ανακυκλώνει περισσότερο αλλά και να επενδύει σε πιθανές τοπικές μονάδες εξόρυξης.