Η υπόθεση έχει ενταθεί, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, αφότου το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφτασε στα περίχωρα της Μανίλα το περασμένο Σαββατοκύριακο. Στο ανώνυμο πλοίο δεν έχει δοθεί άδεια να εκφορτώσει το φορτίο μέχρι να επιλυθούν τα σχέδια για τη διάθεσή του.
Η κατάσταση ξεκίνησε στα μέσα Σεπτεμβρίου, όταν ένα φορτίο εμπορευματοκιβωτίων που μετέφεραν φορτίο σκόνης ψευδαργύρου πυροδότησε συναγερμούς στο λιμάνι Tanjung Priok της Ινδονησίας στην Τζακάρτα. Η Υπηρεσία Εποπτείας Πυρηνικής Ενέργειας (BAPETEN) ειδοποιήθηκε και έστειλε μια δευτερεύουσα ομάδα που επιβεβαίωσε τις υψηλές μετρήσεις σε εννέα από τα 14 εμπορευματοκιβώτια που είχαν παραληφθεί στις 10 Σεπτεμβρίου από τις Φιλιππίνες. Πραγματοποίησαν μια εξέταση στο εξωτερικό των εμπορευματοκιβωτίων και διαπίστωσαν ότι η ακτινοβολία περιοριζόταν στο εσωτερικό των κιβωτίων.
Μέρες αργότερα, μια δεύτερη αποστολή εννέα εμπορευματοκιβωτίων έδειξε επίσης υψηλά επίπεδα ακτινοβολίας. Οι δοκιμές επιβεβαίωσαν ότι τα επίπεδα καισίου-137 ήταν σημαντικά υψηλότερα από τις αποδεκτές δόσεις ακτινοβολίας υποβάθρου. Λέγεται ότι ήταν έως και 210 φορές πάνω από το επίπεδο δόσης υποβάθρου. Οι δοκιμές έδειξαν ότι υπήρχε σε πέντε από τα εμπορευματοκιβώτια και, για άλλη μια φορά, τα εξωτερικά δείγματα ήταν αρνητικά.
Η Ινδονησία αρνήθηκε την είσοδο των εμπορευματοκιβωτίων και διέταξε τον μεταφορέα να τα επιστρέψει στον φορτωτή στις Φιλιππίνες.
Το Ινστιτούτο Πυρηνικών Ερευνών των Φιλιππίνων δήλωσε ότι έχει διερευνήσει την κατάσταση και ότι τα κουτιά εξήχθησαν στην Ινδονησία από μια εταιρεία που ονομάζεται Zannwann International Trading Corp., μια κινεζική εταιρεία με δραστηριότητες στις Φιλιππίνες. Η Zannwann, ισχυρίστηκαν, είχε αγοράσει τη σκόνη ψευδαργύρου από την SteelAsia, έναν κατασκευαστή στις Φιλιππίνες. Η σκόνη ψευδαργύρου χρησιμοποιείται σε βιομηχανικές και χημικές εφαρμογές επειδή είναι ανθεκτική στη διάβρωση.
Η SteelAsia αρνήθηκε κατηγορηματικά οποιαδήποτε σχέση με τα μολυσμένα υλικά. Υποστηρίζει ότι η Zannwann προμήθευσε το προϊόν από πολλούς κατασκευαστές και ότι η άλλη εταιρεία είναι η πηγή της μόλυνσης. Η SteelAsia λέει ότι κατασκευάζει και εξάγει μόνο ενισχυμένες χαλύβδινες ράβδους, αν και οι αναφορές υποστηρίζουν ότι η σκόνη είναι υποπροϊόν της κατασκευής. Οι αρχές των Φιλιππίνων λένε ότι οι εγκαταστάσεις της άλλης εταιρείας είναι καθαρές και ότι η μόλυνση πρέπει να προήλθε από τη SteelAsia.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης στη Μανίλα, η SteelAsia συμφώνησε να αναστείλει οικειοθελώς την παραγωγή για δοκιμές στις εγκαταστάσεις της. Τόσο η αποθήκη της όσο και η Zannwann's πρόκειται επίσης να υποβληθούν σε δοκιμές, όπως και περίπου 100 εργαζόμενοι στις δύο εταιρείες.
Το Ινστιτούτο Πυρηνικών Ερευνών των Φιλιππίνων απαιτεί από την SteelAsia να αναλάβει την επιμέλεια των μολυσμένων εμπορευματοκιβωτίων και να μεριμνήσει για την κατάλληλη απόρριψη τους θάβοντας το υλικό. Προς το παρόν, το ανώνυμο πλοίο βρίσκεται σε εκκρεμότητα περιμένοντας να επιλυθεί η κατάσταση, ώστε να μπορέσει να ξεφορτώσει τα εμπορευματοκιβώτια.