Σεπτέμβριο και, σύμφωνα με την Everllence, ανοίγει έναν ακόμη δρόμο για τους πλοιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης να προχωρήσουν σε πρωτοβουλίες απαλλαγής από τον άνθρακα.
Η Maersk ολοκλήρωσε την πρώτη ανακατασκευή μεγάλου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πριν από 10 μήνες, στο ναυπηγείο Zhoushan της Κίνας. Το Maersk Halifax (15.000 TEU) ανακατασκευάστηκε το 2024, λειτουργώντας με την Everllence, και το πλοίο επέστρεψε σε λειτουργία τον Νοέμβριο του 2024.
Το project της COSCO σημείωσε μεγάλη πρόοδο, καθώς για πρώτη φορά ο κινητήρας Everllence B&W S90 μετατράπηκε σε κινητήρα διπλού καυσίμου μεθανόλης. Ο κινητήρας μεγάλης διαμέτρου αποτελεί δημοφιλή επιλογή για πολλά πλοία, με την Everllence να τονίζει ότι το έργο καταδεικνύει τις δυνατότητες για περαιτέρω μετασκευές μεγάλης διαμέτρου. Η Κινεζική Εταιρεία Νηογνωμόνων σημειώνει ότι ήταν το πρώτο έργο μετατροπής μεθανόλης και ήταν μοναδικό, καθώς οι κύριοι και οι βοηθητικοί κινητήρες μετατράπηκαν ταυτόχρονα.
Το έργο πραγματοποιήθηκε στο COSCO Shipping Libra (201.823 dwt), ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατασκευάστηκε στην Κίνα στο DSIC το 2018. Το πλοίο έχει χωρητικότητα 20.119 TEU. Η μετατροπή διήρκεσε περισσότερο από τρεις μήνες στο ναυπηγείο της COSCO Heavy Industries στη Σαγκάη.
Η Everllence PrimeServ, το τμήμα aftermarket της εταιρείας, ανέλαβε τη μηχανική, τη διαχείριση του έργου, την εγκατάσταση, τη θέση σε λειτουργία και την επίβλεψη των δοκιμών στη θάλασσα. Η εταιρεία τονίζει ότι επικύρωσε την απόδοση μεθανόλης του κινητήρα S90 σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας πριν από το έργο σε έναν νέο κινητήρα δοκιμών στην Ιαπωνία.
Το πλοίο παραδόθηκε πίσω στην COSCO στις 25 Σεπτεμβρίου στη Σαγκάη, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση της μετατροπής. Το πλοίο, που είναι νηολογημένο στο Χονγκ Κονγκ, επανήλθε σε υπηρεσία, έχοντας αναχωρήσει από την Κίνα και στη συνέχεια από τη Σιγκαπούρη στις 6 Οκτωβρίου, με προορισμό το Ρότερνταμ. Εκτός από τα έργα μετατροπής, η COSCO έχει δεσμευτεί για την κατασκευή νεόδμητων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξοπλισμένων για μεθανόλη.
Η Everllence αναφέρει ότι έχει ήδη ολοκληρώσει 26 μετατροπές διπλού καυσίμου. Αναφέρει ότι με πάνω από 300 πλοία εξοπλισμένα με κινητήρες κλάσης S90, υπάρχει μια μεγάλη ομάδα πιθανών υποψηφίων για παρόμοιες αναβαθμίσεις. Η DNV στη βάση δεδομένων Alternative Fuels Insights απαριθμεί συνολικά 77 πλοία, συμπεριλαμβανομένων 38 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία είναι επί του παρόντος εξοπλισμένα για λειτουργία με μεθανόλη. Αναφέρει ότι άλλα 365 πλοία που κινούνται με μεθανόλη έχουν παραγγελθεί για παράδοση έως το 2030.