Οι εταιρείες που μέχρι πρότινος αντιπροσώπευαν στην Ελλάδα παραδοσιακές ευρωπαϊκές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, πλέον σπεύδουν να προσθέσουν κινεζικά brands στην γκάμα τους, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να μη χάσουν το «τρένο» της ηλεκτροκίνησης.
Η πρόσφατη είδηση της Inchcape Hellas, γνωστής για τη διανομή των Toyota και Lexus στη χώρα μας, ότι εντάσσει στη συλλογή σημάτων της την Guangzhou Automobile Group, σηματοδοτεί την πιο πρόσφατη άφιξη μιας νέας μάρκας ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά. Πριν από μερικές μέρες είχε προηγηθεί η έναρξη της συνεργασίας της Changan με τον όμιλο Autohellas, συμφερόντων της οικογένειας Βασιλάκη, με την παρουσία των δύο πρώτων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά: το D-SUV Deepal S07 και το C-SUV Deepal S05.
Το πρώτο αποκλειστικό κατάστημα της Changan λειτουργεί ήδη στη λεωφόρο Κηφισίας στο Χαλάνδρι. Μέχρι το τέλος της χρονιάς προγραμματίζεται να ανοίξουν νέα σημεία στην Αττική και συγκεκριμένα στο Περιστέρι και στην Αργυρούπολη, ενώ εκθέσεις θα λειτουργήσουν επίσης σε Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης, Λάρισα και Ιωάννινα.
Αυτή δεν είναι η πρώτη κινεζική μάρκα που εκπροσωπεί στη χώρα μας η Autohellas, καθώς ήδη από το 2024 διανέμει τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών XPENG και Leapmotor. Σήμερα στην Ελλάδα έχουν ήδη ξεκινήσει ή προγραμματίζουν να ξεκινήσουν εμπορική δραστηριότητα στον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων τουλάχιστον 17, ενώ ο αριθμός αυτός αυξάνεται αν προστεθούν και τα επαγγελματικά οχήματα και τα micro cars.
Εδαφος κερδίζει η BYD, η οποία έχει εξελιχθεί σε έναν από τους βασικούς ανταγωνιστές της Tesla παγκοσμίως.
Εδαφος φαίνεται να κερδίζει η BYD, η οποία έχει εξελιχθεί σε έναν από τους βασικούς ανταγωνιστές της Tesla παγκοσμίως. Τα επιβατικά της αυτοκίνητα έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στην ελληνική αγορά τον Μάρτιο του 2024, με διανομέα τον όμιλο Σφακιανάκη, και πλέον μετρούν 1.560 ταξινομήσεις κατά τους εννέα πρώτους μήνες του 2025.
Στην κορυφή των κινεζικών σημάτων βρίσκεται η MG, η οποία αν και ξεκίνησε ως βρετανική μάρκα, ανήκει πλέον στον κινεζικό όμιλο SAIC Motor Corporation, έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων της Κίνας, με έμφαση κυρίως σε ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Συγκεκριμένα, η MG, με εμπορική εκπροσώπηση από τον όμιλο Συγγελίδη, εμφάνισε 3.707 ταξινομήσεις στο φετινό εννεάμηνο, καταλαμβάνοντας μερίδιο 3,3% στο σύνολο της αγοράς.
Την κορυφαία τριάδα συμπληρώνει η Chery, η οποία εκπροσωπείται μέσω του ομίλου Σπανός με 267 ταξινομήσεις, ενώ ακολουθούν η Lynk&Co με 218, η DFSK με 204, η Jaecoo με 139, η Leapmotor με 136, η Omoda με 88, η Geely με 71, η Χpeng με 7, η Dongfeng με 7, η Seres με 4, η Voyah με 4, η Ghangan με 3, η Zeekr με 3 και η NIO με 2.
Να σημειωθεί ότι η πλειονότητα των μοντέλων από αυτές τις κινεζικές μάρκες είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ ένα μικρό ποσοστό αφορά υβριδικά. Στις πρόσφατες αφίξεις συγκαταλέγεται και η NIO μέσω της αποκλειστικής συνεργασίας που εξασφάλισε ο εισηγμένος όμιλος Μοτοδυναμική για τη διανομή των οχημάτων της σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία.
Στην premium κατηγορία εντάσσεται η μάρκα Zeekr, η οποία έκανε άνοιγμα στη χώρα μας μέσω της GEO Mobility Hellas με τρία νέα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία είναι ήδη διαθέσιμα για παραγγελία.
(από την εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»)