Πέρυσι, περίπου 1,55 εκατομμύρια αυτοκίνητα kei πουλήθηκαν στην Ιαπωνία, ή περίπου το 40% των πωλήσεων καινούργιων οχημάτων. Το Honda N-Box ήταν το πιο δημοφιλές μοντέλο για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Η BYD θα κάνει την πρώτη της προσπάθεια στην αγορά καθώς επιδιώκει να εισέλθει στην Ιαπωνία, η οποία ιστορικά έχει συμπεριφερθεί σκληρά απέναντι στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Θα ρίξουμε μια πρώτη ματιά στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο kei σε λιγότερο από μία εβδομάδα. Εν τω μεταξύ, η BYD παρουσίασε για πρώτη φορά το ελαφρύ ηλεκτρικό όχημα, αποκαλύπτοντας ένα σχήμα τετραγωνισμένου σχήματος, τυπικό των αυτοκινήτων kei.
Για να χαρακτηριστεί ένα όχημα ως kei car, πρέπει να έχει μήκος κάτω των 3,4 μέτρων. Το μικρότερο ηλεκτρικό όχημα της BYD, το Seagull, έχει μήκος 3,78 μέτρα (148,8″).
Η προεπισκόπηση επιβεβαιώνει το σχέδιο που έχουμε δει σε καμουφλαρισμένα πρωτότυπα που δοκιμάζονται τους τελευταίους μήνες. Τον Ιούλιο, εντοπίστηκε ένα μοντέλο με τιμόνι δεξιά, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα μπορούσε να κυκλοφορήσει εκτός Ιαπωνίας, σε μέρη όπως το Ηνωμένο Βασίλειο ή η Νοτιοανατολική Ασία.
Νέα πλατφόρμα
Σύμφωνα με τοπικές αναφορές, η BYD αναπτύσσει μια νέα πλατφόρμα από την αρχή για να υποστηρίξει το ελαφρύ ηλεκτρικό όχημα. Αναμένεται να είναι διαθέσιμο με μπαταρία 20 kWh, προσφέροντας περίπου 180 χλμ. (112 μίλια) αυτονομίας WLTC.
Για να διατηρήσει το κόστος χαμηλό, η BYD πιθανότατα θα εξοπλίσει το όχημα με τις μπαταρίες Blade LFP. Οι τιμές και οι επίσημες προδιαγραφές θα αποκαλυφθούν πλησιέστερα στην κυκλοφορία, αλλά το ηλεκτρικό αυτοκίνητο kei αναμένεται να ξεκινά από περίπου 2,5 εκατομμύρια γιεν (18.000 δολάρια). Αυτό θα το έθετε στο ίδιο επίπεδο με το Nissan Sakura, το ηλεκτρικό όχημα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ιαπωνία πέρυσι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται ήδη για την άφιξη του ελαφρού ηλεκτρικού οχήματος της BYD. Ένας αντιπρόσωπος της Suzuki δήλωσε ότι «θα αποτελούσε τεράστια απειλή εάν η εταιρεία λανσάρει φθηνά μοντέλα στην Ιαπωνία», σύμφωνα με δημοσίευμα της Nikkei στις αρχές του έτους.
Μπορεί το ελαφρύ EV της BYD να ανταγωνιστεί στην Ιαπωνία τις Honda, Nissan, Toyota και άλλες; Η Honda λάνσαρε το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο kei , το N-ONE, τον περασμένο μήνα. Το N-ONE ξεκινά από 2,7 εκατομμύρια γιεν (18.300 δολάρια) και η Honda πιστεύει ότι θα μπορούσε να σημειώσει ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία από το N-Box.
Η Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας 2025 ξεκινά στις 30 Οκτωβρίου, αλλά οι ημέρες Τύπου ξεκινούν στις 29 Οκτωβρίου. Φροντίστε να επιστρέψετε για την επίσημη αποκάλυψη την επόμενη εβδομάδα.