Ο ενεργειακός μετασχηματισμός των ελληνικών λιμένων και η ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροδότησης πλοίων από ξηράς (Cold Ironing) βρέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος με τη διοίκηση της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.

Στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών υποχρεώσεων που απορρέουν από τη δέσμη μέτρων «Fit for 55», ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Αλεξανδράτος, παρουσία μελών του διοικητικού συμβουλίου συναντήθηκε για το θέμα αυτό με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε., Αναστάσιο Μάνο.

Το ανώτερο στέλεχος του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) παρουσίασε τον τρόπο λειτουργίας του cold ironing σε ευρωπαϊκά λιμάνια και αντίστοιχη μελέτη για την Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη τη νησιωτικότητα και τις τεχνικές ιδιαιτερότητες της χώρας.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης εξετάστηκαν ζητήματα όπως οι υποδομές ηλεκτροδότησης και ηλεκτροφόρτισης πλοίων, η μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας έως τα λιμάνια, η ελεύθερη επιλογή παρόχου από τους πλοιοκτήτες και ο ρυθμός προόδου σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα συμμόρφωσης έως το 2030.

Οι δύο πλευρές επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους για περαιτέρω συνεργασία και συντονισμό στον τομέα της πράσινης ναυτιλίας, επισημαίνοντας τον καθοριστικό ρόλο του ΝΕΕ στη μετάβαση της ελληνικής ναυτιλίας σε ένα βιώσιμο ενεργειακό μοντέλο.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων «Fit for 55», τα λιμάνια του δικτύου TEN-T της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεούνται έως το 2030 να διαθέτουν υποδομές παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς (Cold Ironing / Onshore Power Supply - OPS), προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων από τα ελλιμενιζόμενα πλοία.

(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr