Με την ονομασία Ten-Oh, το ρυμουλκό μήκους 38 μέτρων (125 ποδιών) είναι εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης διπλού καυσίμου BEH2YDRO υψηλής απόδοσης με υδρογόνο και σύστημα αποθήκευσης αερίου υδρογόνου υψηλής πίεσης με μεγάλη χωρητικότητα και σύστημα τροφοδοσίας, που παρέχεται από την JPNH2YDRO, μια κοινοπραξία μεταξύ του ομίλου Tsuneishi και της CMB.TECH. Το νεοπαραδοθέν ρυμουλκό τροφοδοτείται από δύο 12κύλινδρους κινητήρες με υδρογόνο (κατηγορίας 4.400 ίππων) και αποθηκεύει περίπου 250 κιλά υδρογόνου σε δεξαμενές υψηλής πίεσης.
Το πλοίο καθελκύστηκε στις 25 Μαρτίου στη Φουκουγιάμα της Ιαπωνίας και η παράδοση πραγματοποιήθηκε στις 15 Οκτωβρίου. Το πλοίο αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε στο πλαίσιο του «Zero Emission Ships Project» του Ιδρύματος Nippon, το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη πλοίων με μηδενικές εκπομπές CO2.
Mία από τις προκλήσεις στη δημιουργία του ρυμουλκού ήταν η ανάγκη για υψηλή ευελιξία και ισχυρή απόδοση κινητήρα για τον ρόλο του στην υποβοήθηση μεγάλων πλοίων που εισέρχονται και εξέρχονται από λιμάνια. Ο σχεδιασμός του συστήματος, διασφαλίζει λειτουργική απόδοση ισοδύναμη με τη χρήση συμβατικών καυσίμων, ενώ παράλληλα επιτρέπει σημαντική μείωση των εκπομπών CO2. Στην απίθανη περίπτωση βλάβης του συστήματος καυσίμου υδρογόνου, το σκάφος μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί αποκλειστικά με καύσιμο πλοίων.
Το Ίδρυμα Nippon ανέφερε ότι μετά την ολοκλήρωσή του, το πλοίο έχει προγραμματιστεί να υποβληθεί σε πειράματα επίδειξης. Μεταξύ 2025 και 2026, σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν επιδεικτικά ταξίδια και επιχειρήσεις ανεφοδιασμού καυσίμων.
Η CMB.TECH συνεργάζεται με διάφορους οργανισμούς για την προώθηση των επιδείξεων και των δοκιμών της τεχνολογίας υδρογόνου. Το 2023, σε συνεργασία με το λιμάνι της Αμβέρσας, ολοκλήρωσαν το πρώτο ρυμουλκό υδρογόνου. Γνωστό ως Hydrotug 1 , ήταν έτοιμο να ξεκινήσει τις επιδείξεις του το 2024 στην Αμβέρσα. Προωθήθηκε ως το πρώτο ρυμουλκό στον κόσμο που τροφοδοτείται από κινητήρες εσωτερικής καύσης που καίνε υδρογόνο σε συνδυασμό με ντίζελ.
Το Ίδρυμα Nippon υποστήριζε την ανάπτυξη δύο πλοίων που κινούνται με υδρογόνο για επιδείξεις. Ξεχωριστά, η NYK έχει επίσης αναπτύξει και λειτουργεί ένα ρυμουλκό που κινείται με αμμωνία ως μια ακόμη επίδειξη των αναδυόμενων εναλλακτικών καυσίμων.