Σύμφωνα με τα στοιχεία, δύο από τα VLCC βρίσκονται τώρα καθ' οδόν προς το λιμάνι Ningbo Zhoushan στην Ανατολική Σινική Θάλασσα και το τρίτο κατευθύνεται προς το βόρειο λιμάνι Tianjin. Τα πλοία μεταφέρουν αργό πετρέλαιο από τη Βραζιλία, τη Δυτική Αφρική και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Η Ουάσινγκτον ανακοίνωσε τις νέες κυρώσεις στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, οι οποίες στοχεύουν περισσότερα από 100 άτομα, δεξαμενόπλοια και ένα ανεξάρτητο διυλιστήριο, μαζί με τον τερματικό σταθμό αργού πετρελαίου Rizhao Shihua.
«Το Υπουργείο Οικονομικών υποβαθμίζει τη ρευστότητα του Ιράν αποσυναρμολογώντας βασικά στοιχεία του μηχανισμού εξαγωγής ενέργειας του Ιράν», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Σκοτ Μπέσεντ. Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής ιρανικού αργού πετρελαίου που έχει υποστεί κυρώσεις.
Ο τελευταίος γύρος κυρώσεων θα επηρεάσει τις εισαγωγές πετρελαίου για την κινεζική κρατική εταιρεία Sinopec, η οποία κατέχει το 50% του τερματικού σταθμού αργού πετρελαίου Rihao Shihua, ο οποίος βρίσκεται στην καρδιά της βιομηχανίας διύλισης της Κίνας, όπου στεγάζονται τα περισσότερα ανεξάρτητα διυλιστήρια της χώρας, στην επαρχία Shandong. Ο τερματικός σταθμός δέχεται το ένα πέμπτο του εισαγόμενου αργού πετρελαίου της Sinopec, ανέφερε το Reuters την περασμένη εβδομάδα.
Εν τω μεταξύ, η Κίνα ανέφερε αύξηση 3,9% στις συνολικές εισαγωγές πετρελαίου για τον Σεπτέμβριο. Ο ημερήσιος μέσος όρος ανήλθε σε περίπου 11,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, που αντιπροσωπεύει επίσης μείωση 4,55% σε σχέση με τους ρυθμούς εισαγωγών του Αυγούστου. Το κατά πόσον οι κυρώσεις στον τερματικό σταθμό αργού πετρελαίου Rihao Shihua θα έχουν κάποια αισθητή επίδραση στις κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου είναι ένα ανοιχτό ερώτημα, με το Bloomberg να επισημαίνει ότι, εκτός από την εκτροπή των φορτίων, οι εισαγωγείς πετρελαίου θα μπορούσαν να μεταφέρουν το πετρέλαιο από τα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού σε μικρότερα πλοία που στη συνέχεια θα το παρέδιδαν σε διυλιστήρια που λειτουργεί η Sinopec σε άλλα μέρη της χώρας.