Το πρόβλημα επικεντρώνεται σε ένα «σφάλμα BMS_a079», ένα σφάλμα στο Σύστημα Διαχείρισης Μπαταρίας που προκαλεί πονοκεφάλους σε σχεδόν 4.500 ιδιοκτήτες Tesla. Αυτό το σφάλμα, το οποίο έχει αναφερθεί τόσο σε οχήματα Model 3 όσο και σε Model Y, ενεργοποιεί ένα πρωτόκολλο ασφαλείας που περιορίζει τη μέγιστη φόρτιση της μπαταρίας στο 50%. Αυτό ουσιαστικά μειώνει την αυτονομία του οχήματος, δημιουργώντας μια σημαντική ταλαιπωρία για τους ιδιοκτήτες που βασίζονται στα Tesla τους για καθημερινή μετακίνηση.
Το πρόβλημα κλιμακώνεται εδώ και αρκετό καιρό και επηρεάζει κυρίως οχήματα του 2021, με συνολικά 4.637 αναφερόμενα περιστατικά σε 4.351 αυτοκίνητα.
Ως επί το πλείστον, η Tesla κάλυπτε τις επισκευές εντός εγγύησης. Ωστόσο, πολλά από αυτά τα οχήματα είναι πλέον εκτός εγγύησης, καθώς μερικές φορές υπερβαίνουν τα μέγιστα χιλιόμετρα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι ιδιοκτήτες αντιμετωπίζουν ένα εντυπωσιακό κόστος επισκευής άνω των 30 εκατομμυρίων γουόν (περίπου 22.000 δολάρια) για να επαναφέρουν τα αυτοκίνητά τους σε λειτουργική κατάσταση.
Αυτό, όπως είναι κατανοητό, έχει οδηγήσει σε μια αυξανόμενη οργισμένη πελατεία.
Επηρεάζεται έως και το 22% των Model Y του 2021 και το 12% των Model 3 του 2021 στην Κορέα. Αυτό οδήγησε τους ανθρώπους να πιστέψουν ότι δεν είχε καμία σχέση με τη φυσιολογική φθορά και ότι θα έπρεπε να γίνει ανάκληση λόγω ελαττώματος.
Μια αστική ομάδα, η Citizens United for Consumer Sovereignty, απαιτεί τώρα από την Tesla Korea να αναλάβει την ευθύνη για το ζήτημα. Ζητούν πλήρη ανάκληση όλων των εμπλεκόμενων οχημάτων και διεξοδική έρευνα από το Υπουργείο Γης, Υποδομών και Μεταφορών για να εντοπιστεί η βασική αιτία του προβλήματος.
Η κατάσταση έχει επίσης τραβήξει την προσοχή της κορεατικής κυβέρνησης. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος εξέδωσε αυστηρή προειδοποίηση στην Tesla: διορθώστε το πρόβλημα ή διακινδυνεύστε να χάσετε τις επικερδείς κρατικές επιδοτήσεις που αποτελούν βασικό μοχλό υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα.
Ένας κυβερνητικός αξιωματούχος που χειρίζεται προγράμματα επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων δήλωσε στην Korea JoongAng Daily:
«Έχουμε ζητήσει σαφή απάντηση από την Tesla Korea σχετικά με το ζήτημα, αλλά δεν έχουμε λάβει ακόμη. Εάν η εταιρεία συνεχίσει να μην ανταποκρίνεται, δεν θα έχουμε άλλη επιλογή [από το να εξετάσουμε το ενδεχόμενο αναστολής των επιδοτήσεων]. Δεν μπορούμε να δικαιολογήσουμε την παροχή δημόσιων κονδυλίων για οχήματα που θέτουν σε μειονεκτική θέση τους καταναλωτές.»
Η τρέχουσα επιδότηση για ηλεκτρικά οχήματα στη Νότια Κορέα μπορεί να φτάσει τα 5,8 εκατομμύρια γουόν (περίπου 3.950 δολάρια), γεγονός που αποτελεί σημαντικό παράγοντα που συμβάλλει στην ιδιότητα της Νότιας Κορέας ως βασικής αγοράς για την Tesla.
Η Tesla έχει χτίσει μια ισχυρή παρουσία στη Νότια Κορέα, καθιστώντας την την τρίτη μεγαλύτερη εισαγόμενη μάρκα αυτοκινήτων σε πωλήσεις το 2024. Ωστόσο, αυτό το ζήτημα της μπαταρίας, σε συνδυασμό με την πιθανή απώλεια επιδοτήσεων, θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το μερίδιο αγοράς της