μηνιαίος αριθμός που έχει καταγραφεί ποτέ. Οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νότια Κορέα και η Κίνα έφτασαν σε σημαντικά ορόσημα, με τις προθεσμίες για φορολογικές πιστώσεις, τους νέους κύκλους ταξινόμησης και τα τοπικά κίνητρα να τροφοδοτούν την παγκόσμια άνθηση.
«Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ξεπέρασαν τα 2 εκατομμύρια μονάδες σε έναν μόνο μήνα για πρώτη φορά, χάρη στην πρωτοφανή ζήτηση σε μεγάλες αγορές», δήλωσε ο Charles Lester, υπεύθυνος δεδομένων της Rho Motion. «Οι ΗΠΑ σημείωσαν άνοδο καθώς οι αγοραστές έσπευσαν να διεκδικήσουν τις λήγουσες φορολογικές ελαφρύνσεις, το Ηνωμένο Βασίλειο έφτασε σε νέα υψηλά χάρη στις νέες πινακίδες κυκλοφορίας και την επιχορήγηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και η Νότια Κορέα σημείωσε ρεκόρ χάρη στις Tesla, Hyundai, Kia και τις αυξανόμενες εισαγωγές BYD. Από την αρχή του έτους, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν φτάσει τα 14,7 εκατομμύρια - αύξηση 26%.»
Πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε αριθμούς από την αρχή του έτους (Ιανουάριος–Σεπτέμβριος 2025)
- Παγκόσμια: 14,7 εκατομμύρια (+26%)
- Κίνα: 9,0 εκατομμύρια (+24%)
- Ευρώπη: 3,0 εκατομμύρια (+32%)
- Βόρεια Αμερική: 1,5 εκατομμύρια (+11%)
- Υπόλοιπος Κόσμος: 1,2 εκατομμύρια (+48%)
Η Ευρώπη ενισχύει τα κίνητρα
Η Ευρώπη είχε έναν μήνα ρεκόρ με 427.000 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, αύξηση 36% σε ετήσια βάση και 55% σε σχέση με τον Αύγουστο. Το Ηνωμένο Βασίλειο ηγήθηκε της ζήτησης ρεκόρ που συνδέεται με την κυκλοφορία νέων πινακίδων κυκλοφορίας και την κυβερνητική επιχορήγηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία εισήχθη τον Ιούλιο. Οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 30% σε ετήσια βάση, ενώ τα PHEV αυξήθηκαν σχεδόν κατά 60%.
Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Γερμανίας αναμένεται να λάβει νέα ώθηση το 2026, μετά την έγκριση της κυβέρνησης για ένα νέο πακέτο κινήτρων ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ (3,5 δισεκατομμύρια δολάρια) που απευθύνεται σε νοικοκυριά χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. Το πακέτο αυτό αντικαθιστά το πρόγραμμα επιδοτήσεων που έληξε τον Δεκέμβριο του 2023. Η Ιταλία και η Ισπανία συνεχίζουν επίσης να σημειώνουν ισχυρή ανάπτυξη, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά δύο τρίτα και περισσότερο από διπλάσια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2024.
Οι αγοραστές στις ΗΠΑ έσπευσαν να προλάβουν φορολογικές πιστώσεις
Στη Βόρεια Αμερική, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 66% σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο, καθώς οι καταναλωτές στις ΗΠΑ έσπευσαν να επωφεληθούν από τα ομοσπονδιακά κίνητρα πριν λήξουν στις 30 Σεπτεμβρίου. Οι φορολογικές ελαφρύνσεις υποστήριξαν τόσο τις αγορές όσο και τις μισθώσεις.
Ωστόσο, η Rho Motion αναμένει ότι η ζήτηση για το τέταρτο τρίμηνο του 2025 θα μειωθεί απότομα, καθώς αυτές οι πιστώσεις εξαφανίζονται. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν ήδη αμυντικά μέτρα: η Hyundai μείωσε τις τιμές, ενώ η Mercedes-Benz έχει διακόψει την παραγωγή τεσσάρων μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων. Η GM έχει αναστείλει μια βάρδια παραγωγής στο εργοστάσιό της στο Spring Hill του Τενεσί και η Volkswagen σταματά την παραγωγή του ID.4 στο Τενεσί τον Οκτώβριο. Η Nissan προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, εγκαταλείποντας εντελώς τα σχέδιά της για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ.
Η Κίνα είναι η παγκόσμια δύναμη στα ηλεκτρικά οχήματα
Η Κίνα εξακολουθεί να κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, πουλώντας 1,3 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα τον Σεπτέμβριο, έναν μήνα ρεκόρ που τροφοδοτήθηκε από την ισχυρή ζήτηση για BEV. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 28% σε ετήσια βάση στις 800.000 μονάδες, ενώ τα PHEV και τα ηλεκτρικά οχήματα με εκτεταμένη αυτονομία μειώθηκαν κατά 2% στις 470.000.
Η Κίνα έχει πουλήσει σχεδόν 9 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα από την αρχή του έτους, σημειώνοντας αύξηση 24% σε σχέση με το 2024, ενισχύοντας τη θέση της ως η μεγαλύτερη και πιο ώριμη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.