Περού: Εργασίες Επέκτασης σε Λιμάνι Εξαγωγής Χαλκού Συμφερόντων της Blackrock Εν Μέσω Εντεινόμενου Ανταγωνισμού με την Κίνα

Περού: Εργασίες Επέκτασης σε Λιμάνι Εξαγωγής Χαλκού Συμφερόντων της Blackrock Εν Μέσω Εντεινόμενου Ανταγωνισμού με την Κίνα
energia.gr
Δευ, 13 Οκτωβρίου 2025 - 10:20

Το κορυφαίο λιμάνι εξαγωγής χαλκού της Λατινικής Αμερικής — τη συνιδιοκτησία του οποίου έχει η BlackRock Inc. — εξασφάλισε έγκριση για επέκταση ύψους 700 εκατομμυρίων δολαρίων, καθώς επιδιώκει να διατηρήσει έναν βασικό Κινέζο πελάτη. Ειδικότερα, το λιμάνι του Matarani στο νότιο Περού κέρδισε την κυβερνητική έγκριση για να επενδύσει σε νέες υποδομές με στόχο να αντεπεξέλθει στις αυξανόμενες εξαγωγές 

από τα ορυχεία που τίθενται σε λειτουργία στον τρίτο μεγαλύτερο παραγωγό χαλκού στον κόσμο, σύμφωνα με τον φορέα εκμετάλλευσης Terminal Internacional del Sur SA, ή Tisur.

Η αναβάθμιση, η οποία εγκρίθηκε με διάταγμα αυτόν τον μήνα, αποτελεί μέρος μιας 30ετούς παράτασης της παραχώρησης της Tisur, που τής επιτρέπει παρακάμψει τον διαγωνισμό για τα δικαιώματα λειτουργίας.

Η έγκριση σηματοδοτεί μια σημαντική ώθηση για μια εταιρεία στην οποία η θυγατρική Global Infrastructure Partners της BlackRock απέκτησε μερίδιο 50% το 2023 και τοποθετεί το Matarani σε θέση να ανταγωνιστεί καλύτερα τα λιμάνια που υποστηρίζονται από την Κίνα στο Περού. Κινεζικοί όμιλοι αναπτύσσουν το λιμάνι Chancay, αξίας 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων βόρεια της Λίμα, ενώ τούς έχει ανατεθεί το έργο San Juan de Marcona, 280 μίλια βόρεια του Matarani. «Υπάρχει αναμφίβολα ένα γεωπολιτικό στοιχείο στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται οι μεγάλες επενδύσεις σε λιμάνια του Περού», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Γενικός Διευθυντής της Tisur, Mauricio Nuñez del Prado. Το Matarani εξυπηρετεί το Las Bambas, που ανήκει στην κινεζική MMG Ltd., καθώς και τις επιχειρήσεις που διαχειρίζονται οι Freeport-McMoRan Inc., Glencore Plc και Hudbay Minerals Inc. Στόχος είναι το λιμάνι να εξαγάγει φορτία χαλκού από έργα των Teck Resources Ltd. και Southern Copper Corp. που αναμένεται να αρχίσουν να βγαίνουν στην παραγωγή μέσα στην τρέχουσα δεκαετία.

Η Las Bambas, ο κύριος Κινέζος πελάτης της Matarani, έχει δηλώσει ότι ήδη μελετά εναλλακτικές λύσεις, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιαζόμενου λιμένα San Juan de Marcona. «Η Las Bambas διεξάγει ενεργά μελέτες γύρω από την περιοχή του λιμένα του San Juan», ανέφερε η εταιρεία στο πλαίσιο παρουσίασης που πραγματοποίησε νωρίτερα φέτος.

Ο Nuñez del Prado δήλωσε ότι η σύμβαση Las Bambas με την Matarani λήγει το 2029 και το περουβιανό λιμάνι ελπίζει να την ανανεώσει προσφέροντας ανταγωνιστικούς όρους. «Θα είναι πάντα προνόμιό τους - είτε για οικονομικούς είτε για γεωπολιτικούς λόγους - να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις», είπε.

Απαντώντας σε ερωτήσεις, η Las Bambas δήλωσε ότι προς το παρόν δεν σχεδιάζει να αλλάξει λιμάνι, αλλά επανεξετάζει τακτικά την εφοδιαστική αλυσίδα με στόχο τη βελτιστοποίηση των αποστολών και τον μετριασμό των επιπτώσεων στις κοινότητες που βρίσκονται κατά μήκος του Νότιου Οδικού Διαδρόμου του Περού. «Οποιεσδήποτε μελλοντικές αλλαγές θα αξιολογηθούν με βάση εμπορικές παραμέτρους», ανέφερε.

Η Nuñez del Prado δήλωσε ότι οι ολοκληρωμένες υποδομές του Matarani της δίνει ένα πλεονέκτημα στην εφοδιαστική αλυσίδα. «Δεν υπάρχει άλλη εγκατάσταση σαν αυτή στον κόσμο που να χειρίζεται χαλκό από πέντε μεσαία έως μεγάλα ορυχεία σε ένα μόνο μέρος», είπε, επικαλούμενος τον συνδυασμό συνδέσεων φορτηγών και σιδηροδρόμων που παραδίδουν συμπυκνωμένο μέταλλο απευθείας μέσα στο λιμάνι.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr