Κατετέθησαν στέφανοι, παρουσία της Εκκλησίας της Ελλάδος, των λιμενικών αρχών, επιζώντων αποφοίτων, ενώ πλήθος κόσμου έψαλε τον Εθνικό Ύμνο χάρις σ’ ένα καλλίφωνο πρώην καπετάνιο.
Δεν θα μπορούσε να ’ναι καταλληλότερος ο χώρος. Η μικρά Ελλάς, με τον μεγαλύτερο παγκοσμίως εμπορικό στόλο (σήμερα με 5.514 ποντοπόρα σκάφη), μετέσχε στο Β΄ Π.Π. κι ετάχθη αδιστάκτως στη «σωστή πλευρά της Ιστορίας», με σχεδόν όλα της τα φορτηγά πλοία και πλήρωσε το τίμημα της ελευθερίας, με την απώλεια 334 σκαφών και επί θυσία 2.500 Ελλήνων ναυτικών, όταν ο «επιτήδειος ουδέτερος» γείτων έχασε στον πόλεμο ένα μόνο πλοίο, το «Κορτουλούς».
Το 2022, ο Ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.548 ποντοπόρα πλοία, η Ελληνική Κύπρος με 306, κι η Τουρκία μόλις 1.528, με «πρώτη» την Κίνα 6.869 εμπορικά πλοία, βάσει του Pocket World Figures του Economist.
Αλλά το 98% του διεθνούς εμπορίου των τρίτων χωρών μεταφέρεται με Ελληνικά πλοία. « Εάν αυτά ‘έδεναν’, κατά κάποιο τρόπο, στα λιμάνια, ο κόσμος θα κρύωνε και θα πεινούσε», είπε κάποτε ο εφοπλιστής Ιγγλέσης.
Κι έρχεται σήμερα μία «επι-ντροπή» της Κομισίον κι αναγνωρίζει ως νόμιμο το μνημόνιο της «Γαλάζιας πατρίδας» του αθαλασσώτου προέδρου της Τουρκίας.
Ασφαλώς, η «Ηνωμένη (Sic) Ευρώπη» παραλογίζεται κι εκβιάζει, για την συμμετοχή της Τουρκίας στο εξοπλιστικό πρόγραμμα SAFE. Τελείται, έτσι, άλλο ένα έγκλημα εις βάρος των Ευρωπαϊκών λαών.