Συνολικά, στον δήμο Θεσσαλονίκης, οι θέσεις στάθμευσης για τα ηλεκτρικά πατίνια θα ανέρχονται σε 800, από 200 για την κάθε εταιρεία, που θα φέρει διαφορετικό χρώμα ώστε να είναι εύκολα αντιληπτό από τους χρήστες. Μέχρι τα μέσα της επόμενης εβδομάδας εκτιμάται πως θα ολοκληρωθούν οι εργασίες διαγράμμισης στο ιστορικό κέντρο, σε κεντρικά σημεία, όπως για παράδειγμα η πλατεία Αριστοτέλους, η Αγίας Σοφίας, η Αγγελάκη, η Τσιμισκή, η Εγνατία κ.ά. κι έπειτα θα πάρουν σειρά οι υπόλοιπες δημοτικές κοινότητες και η περιοχή της Τριανδρίας.
Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Θεσσαλονίκης Κώστας Τσιαπακίδης, από τις 15 Οκτωβρίου και μετά το πέρας των διαγραμμίσεων στο ιστορικό κέντρο θα ξεκινήσουν να πέφτουν τα πρώτα πρόστιμα, στις περιπτώσεις όπου θα εντοπίζονται πατίνια πεταμένα σε σημεία εκτός των προκαθορισμένων θέσεων.
Μέχρι σήμερα, η Δημοτική Αστυνομία, σε συνεργασία με την ΕΛΑΣ, διενεργεί ελέγχους για την πλήρη εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κόβοντας κλήσεις σε όσους περνούν με κόκκινο φανάρι, για οδήγηση δίχως κράνος και για μετακίνηση περισσοτέρων επιβατών από το επιτρεπτό. Από τις επόμενες ημέρες, ωστόσο, όπως ορίζει και η Κανονιστική που ψηφίστηκε πρόσφατα από το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεσσαλονίκης θα αρχίσουν να πέφτουν πρόστιμα και για τα παρατημένα ή εγκαταλελειμμένα πατίνια εκτός των διαγραμμίσεων.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, οι εταιρείες θα παρακολουθούν μέσω των συστημάτων GPS τα οχήματα τους και είναι υποχρεωμένες, εάν εντοπίσουν ηλεκτρικό πατίνι εκτός των χρωματιστών διαγραμμίσεων, να το μεταφέρουν στη θέση του μέσα σε διάστημα μίας ώρας. Διαφορετικά, το πατίνι θα κατάσχεται και η εταιρεία θα πληρώνει πρόστιμο ύψους 150 ευρώ. Σε μια προσπάθεια να μπουν στο «παιχνίδι» της τάξης και οι ίδιοι οι χρήστες, οι εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να συνεχίζεται η χρέωση για όσους νοικιάζουν πατίνια και δεν τα αφήνουν στα καθορισμένα σημεία.
«Οι εικόνες που βλέπαμε τόσο καιρό με τα παρατημένα, τα εγκαταλελειμμένα ή πεταμένα πατίνια σε όλη τη Θεσσαλονίκη δεν θα υπάρχουν», εκτίμησε ο κ. Τσιαπακίδης, προσθέτοντας πως «το παιχνίδι, πλέον, είναι στα χέρια των εταιρειών. Το ηλεκτρικό πατίνι είναι ένα μέσο που βοηθάει στις μετακινήσεις και το θέλουμε στην πόλη μας, αλλά με τους σωστούς όρους και με την απαραίτητη τάξη».