Νορβηγία: Τα Πρώτα Κλιματικά Ουδέτερα Δρομολόγια κατά μήκος των Ακτών με Χρήση Βιοκαυσίμων

Νορβηγία: Τα Πρώτα Κλιματικά Ουδέτερα Δρομολόγια κατά μήκος των Ακτών με Χρήση Βιοκαυσίμων
energia.gr
Πεμ, 9 Οκτωβρίου 2025 - 11:07

Ιστορικές πρωτιές έχουν προγραμματιστεί για τα εμβληματικά ταξίδια κατά μήκος των νορβηγικών ακτών, καθώς οι ανταγωνιστικές εταιρείες Hurtigruten και Havila Voyages επιβεβαίωσαν τώρα τις λεπτομέρειες των επιδεικτικών ταξιδιών που θα είναι κλιματικά ουδέτερες. Και οι δύο εταιρείες κάνουν μεγάλα βήματα για την ανάπτυξη των ταξιδιών και αναφέρουν

 ότι μπορούν να συμβάλουν στον σχεδιασμό και τις φιλοδοξίες της Νορβηγίας να ηγηθεί στον αγώνα για την κλιματική ουδετερότητα.

Η Νορβηγία κινείται δυναμικά για να πιέσει τη ναυτιλία να μειώσει τις εκπομπές της και να επιδιώξει την κλιματική ουδετερότητα. Έχουν ήδη ψηφιστεί κανονισμοί που θα απαιτούν από τα πλοία να εξαλείψουν τις εκπομπές για να εισέλθουν στα διάσημα φιόρδ της Νορβηγίας, ενώ η κυβέρνηση έχει επίσης υποστηρίξει πρωτοποριακές προσπάθειες με μπαταρίες, αμμωνία και υδρογόνο.

Η Hurtigruten, η οποία υπήρξε ο ιστορικός φορέας εκμετάλλευσης της διαδρομής μεταξύ Μπέργκεν και Κίρκενες, έχει προγραμματίσει το πρώτο ταξίδι για τις 29 Οκτωβρίου. Το πλοίο της, Richard With (11.200 gross tons), θα πραγματοποιήσει το ταξίδι μετ' επιστροφής των 3.100 μιλίων χρησιμοποιώντας 100% βιοκαύσιμα. Το πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε το 1993, έχει επίσης ανακατασκευαστεί ως υβριδικό πλοίο με μπαταρίες και θα συνδέεται με την παροχή ρεύματος από την ακτή όπου είναι διαθέσιμο κατά τη διάρκεια του πλου.

Η Hurtigruten υπογραμμίζει ότι έχει επενδύσει 100 εκατομμύρια ευρώ σε τεχνικές και περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις του στόλου της, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές CO2 και NOx. Παράλληλα, η εταιρεία έχει σταδιακά εισαγάγει τη χρήση βιοκαυσίμων. Αυτό το δρομολόγιο θα λειτουργεί με «HVO100» (υδροεπεξεργασμένο φυτικό έλαιο), το οποίο είναι ένα προηγμένο βιοκαύσιμο με βάση τα απόβλητα από τον προμηθευτή ενέργειας St1.

Η Havila Voyages είχε ανακοινώσει τα σχέδιά της κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και εργάζεται για να εξασφαλίσει επαρκή ποσότητα υγροποιημένου βιοαερίου για χρήση στο πλοίο της Havila Polaris (15.776 gross tons), που τροφοδοτείται με LNG. Το πλοίο θα φορτώσει 200 ​​κυβικά μέτρα υγροποιημένου βιοαερίου στο Polarbase έξω από το Hammerfest στις 26 Νοεμβρίου. Στη συνέχεια, θα κατευθυνθεί προς το Μπέργκεν, όπου θα φτάσει στις 30 Νοεμβρίου και θα φορτώσει επιπλέον 150 κυβικά μέτρα. Η εταιρεία αναφέρει ότι θα έχει επαρκή ποσότητα βιοαερίου για να λειτουργήσει το πλήρες ταξίδι μετ' επιστροφής σε συνδυασμό με τη συστοιχία μπαταριών του πλοίου.

Οι συνδυασμένες προσπάθειες, σύμφωνα με την εταιρεία, θα δείξουν στις αρχές ότι η διαδρομή βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της αντιμετώπισης των επιβλαβών εκπομπών. Η Νορβηγία έχει θεσπίσει μια σταδιακή πολιτική μηδενικών εκπομπών για τα φιόρδ Παγκόσμιας Κληρονομιάς, απαιτώντας από τα πλοία κάτω των 10.000 ακαθάριστων τόνων να έχουν μηδενικές εκπομπές έως την 1η Ιανουαρίου 2026 και από τα μεγαλύτερα πλοία έως το 2032. Οι εταιρείες πιστεύουν ότι με την αυξημένη προσφορά καυσίμων, η παράκτια διαδρομή προετοιμάζεται επίσης να υιοθετήσει αυτά τα πρότυπα. 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr