Toyota και Sumitomo Metal Σημειώνουν Πρόοδο στα Υλικά Καθόδου για Μπαταρίες Στερεάς Κατάστασης

Toyota και Sumitomo Metal Σημειώνουν Πρόοδο στα Υλικά Καθόδου για Μπαταρίες Στερεάς Κατάστασης
energia.gr
Τετ, 8 Οκτωβρίου 2025 - 13:10

Toyota και Sumitomo Metal Mining ανακοίνωσαν την Τετάρτη ότι έχουν σημειώσει πρόοδο στην ανάπτυξη υλικών καθόδου για μπαταρίες στερεάς κατάστασης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και συμφώνησαν να συνεργαστούν για τη μαζική παραγωγή αυτών των υλικών. Όπως αναφέρει το Reuters, oι μπαταρίες στερεάς κατάστασης υπόσχονται βελτιωμένη ασφάλεια, μεγαλύτερη

διάρκεια ζωής και ταχύτερη φόρτιση σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούν εύφλεκτους υγρούς ηλεκτρολύτες.

Ωστόσο, η μαζική χρήση αυτών των μπαταριών παραμένει ακόμη μακριά λόγω περιορισμών στη διαθεσιμότητα πρώτων υλών, περίπλοκων διαδικασιών παραγωγής και του υψηλού κόστους που προκύπτει.

Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο σε πωλήσεις, επιδιώκει να λανσάρει ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες στερεάς κατάστασης το 2027 ή το 2028.

Οι ιαπωνικές εταιρείες δήλωσαν ότι η κοινή τους έρευνα από το 2021 σχετικά με τα υλικά καθόδου έχει επικεντρωθεί σε προκλήσεις όπως η υποβάθμιση του υλικού καθόδου κατά τη διάρκεια επαναλαμβανόμενων κύκλων φόρτισης και εκφόρτισης και τώρα έχουν αναπτύξει ένα «εξαιρετικά ανθεκτικό υλικό καθόδου», χρησιμοποιώντας την ιδιόκτητη τεχνολογία σύνθεσης σκόνης της Sumitomo Metal.

Θα εργαστούν τώρα για τη βελτίωση της απόδοσης, της ποιότητας και της ασφάλειας των υλικών καθόδου, καθώς και για τη μείωση του κόστους, ανέφερε η δήλωσή τους, προσθέτοντας ότι στοχεύουν στην επίτευξη της πρώτης πρακτικής χρήσης στον κόσμο μπαταριών στερεάς κατάστασης σε ηλεκτρικά οχήματα.

Η Sumitomo Metal σχεδιάζει να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή νέων υλικών καθόδου ήδη από το οικονομικό έτος που ξεκινά τον Απρίλιο του 2028, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

«Θα δώσουμε προτεραιότητα στον εφοδιασμό της Toyota και στη συνέχεια θα ανταποκριθούμε με ευελιξία στη ζήτηση της αγοράς», δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Η Toyota συνεργάζεται επίσης με την Idemitsu Kosan σε μπαταρίες στερεάς κατάστασης, με το διυλιστήριο πετρελαίου να αναπτύσσει ένα άλλο βασικό υλικό, το θειούχο λίθιο.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr