Την απόφαση υπογράφουν ο υπουργός και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου και Νίκος Τσάφος, και έχει ήδη δημοσιευθεί σε ΦΕΚ.
Στα βασικά σημεία της απόφασης προβλέπεται ότι:
- Για έργα αποθήκευσης έως 10 MW, η Οριστική Προσφορά Σύνδεσης εκδίδεται από τον ΔΕΔΔΗΕ.
- Για έργα με ισχύ πάνω από 10 MW, αρμόδιος είναι ο ΑΔΜΗΕ.
Σε περίπτωση που ο κάτοχος άδειας αποθήκευσης προχωρήσει σε κατάτμηση και το έργο υπάγεται πλέον στον ΔΕΔΔΗΕ, θα πρέπει να αποσύρει το αρχικό αίτημα από τον ΑΔΜΗΕ και να υποβάλει νέο αίτημα στον ΔΕΔΔΗΕ. Το νέο αίτημα θα λαμβάνει σειρά προτεραιότητας με βάση τη νέα ημερομηνία πληρότητας που θα επιβεβαιώνεται από τον ΔΕΔΔΗΕ.
Διαχείριση διαθέσιμης ισχύος
Αν σε κάποια Περιφέρεια δεν καλυφθεί το μέγιστο όριο ισχύος (εκτός Κρήτης, Νοτίου Αιγαίου –μόνο τα διασυνδεδεμένα νησιά Κυκλάδων– και Ιονίων Νήσων), το υπόλοιπο μεταφέρεται στην Περιφέρεια με το μεγαλύτερο όριο διατιθέμενης ισχύος. Η διαδικασία συνεχίζεται μέχρι να εξαντληθεί το όριο ή τα διαθέσιμα αιτήματα.
Στις Περιφέρειες Κρήτης, Νοτίου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων, αν δεν εξαντληθεί το διαθέσιμο περιθώριο ισχύος του ΕΣΜΗΕ, το υπόλοιπο κατευθύνεται στα δίκτυα του ΔΕΔΔΗΕ, για σύνδεση σε υποσταθμούς που λειτουργούν, κατασκευάζονται ή έχουν ήδη σύμβαση σύνδεσης.
Για τις υπόλοιπες περιοχές του ΔΕΔΔΗΕ, τυχόν αδιάθετη ισχύς από μία Ομάδα Έργων επιμερίζεται ισόποσα στις υπόλοιπες Ομάδες του Δικτύου.
Οικονομικές υποχρεώσεις
Οι αιτούντες οφείλουν να καταθέτουν εγγυητική επιστολή στο ΥΠΕΝ:
- 200.000 €/MW για έργα με ισχύ έγχυσης άνω των 10 MW.
- 50.000 €/MW για έργα κάτω των 10 MW.
Η εγγυητική πρέπει να έχει διάρκεια τουλάχιστον δύο ετών και επιστρέφεται κατόπιν αιτήματος, εφόσον δεν εκδοθεί Οριστική Προσφορά Σύνδεσης.
Κατάτμηση και νέες αιτήσεις
Η νέα υπουργική απόφαση επαναλαμβάνει ότι η κατάτμηση άδειας αποθήκευσης επιτρέπεται μόνο για έργα του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς, δηλαδή για σταθμούς άνω των 10 MW. Κάτοχοι σταθμών ΑΠΕ με ενσωματωμένη αποθήκευση που έχουν ήδη αιτηθεί Οριστική Προσφορά Σύνδεσης, μπορούν να ζητήσουν να μετατρέψουν τους σταθμούς τους σε μεμονωμένες μπαταρίες, με μικρότερη ισχύ και χωρητικότητα από την αρχική άδεια, υποβάλλοντας νέο αίτημα στη ΡΑΑΕΥ.
Οι Διαχειριστές εξετάζουν τις αιτήσεις με σειρά προτεραιότητας, προτείνοντας τη βέλτιστη τεχνική λύση για την ασφαλή λειτουργία των δικτύων. Αν η σύνδεση δεν είναι τεχνικά εφικτή ή απαιτείται η κατασκευή νέου Υποσταθμού/ΚΥΤ, το αίτημα απορρίπτεται και εξετάζεται το επόμενο στη λίστα.