Έχοντας κάνει τεχνολογικά άλματα, ιδίως στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, των ηλεκτρονικών και της συνδεσιμότητας, οι κινεζικές φίρμες προσφέρουν άκρως προηγμένα αυτοκίνητα και με πολύ καλύτερη ποιότητα κατασκευής από ό,τι στο παρελθόν, δημιουργώντας έτσι έναν πολύ σημαντικό ανταγωνισμό σε όλους τους υπόλοιπους.
Στην Ευρώπη, και κατά συνέπεια και στη χώρα μας, την τελευταία διετία παρατηρείται μια πραγματική απόβαση Κινέζων κατασκευαστών, που αναπτύσσονται συνεχώς και κλέβουν ένα αξιοπρόσεκτο μερίδιο στις πωλήσεις των αυτοκινήτων. Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε όλες τις κινεζικές εταιρείες που αναμετρώνται στο πεδίο των επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα συμπεριλαμβάνουμε και κάποιες ακόμα, που αναμένεται πολύ σύντομα να ξεκινήσουν και αυτές τη διάθεση των αυτοκινήτων τους.
MG: Η πιο πετυχημένη κινεζική μάρκα στη χώρα μας είναι η MG, η οποία ανήκει στον Όμιλο Συγγελίδη. Ιδιοκτήτρια της MG είναι η SAIC, η οποία έχει εξαγοράσει την ιστορική βρετανική μάρκα και παράγει μια πλήρη γκάμα μοντέλων. Αυτή αποτελείται από το μικρό χάτσμπακ MG3, το μικρομεσαίο χάτσμπακ MG4, καθώς και τα SUV, ZS, ZS MAX και HS. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το ηλεκτρικό ρόουντστερ Cyberster με εντυπωσιακά χαρακτηριστικά. Η MG διαθέτει εκδόσεις με μοτέρ βενζίνης, ηλεκτρικές και υβριδικές.
Πωλήσεις 2025: 3.330 αυτοκίνητα
BYD: Η BYD έχει, τα τελευταία χρόνια, αναδειχθεί σε πρωτοπόρο της παγκόσμιας ηλεκτροκίνησης και, επιπλέον, στην πρώτη σε πωλήσεις κινεζική μάρκα. Η BYD είναι επίσης γνωστή και για τις μπαταρίες που κατασκευάζει για ηλεκτρικά μοντέλα διάφορων κατασκευαστών. H γκάμα της στην Ελλάδα (εισάγεται από τον Όμιλο Σφακιανάκη) αποτελείται από το αυτοκίνητο πόλης Dolphin Surf, τα μικρά χάτσμπακ και SUV Dolphin και Atto 2, το μικρομεσαίο SUV Atto 3, τα μεσαία σεντάν SUV Seal και Seal U, αλλά και το μεγαλύτερο crossover Sealion.
Πωλήσεις 2025: 1.383 αυτοκίνητα
Lynk & Co: Η Lynk & Co ανήκει στον Όμιλο της Geely και έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία της Volvo με την κινεζική φίρμα. Ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στη χώρα μας το καλοκαίρι του 2024 μέσω της εταιρείας Maxx, η οποία ανήκει στον Όμιλο SEEAG. Το πιο γνωστό της μοντέλο είναι το μικρομεσαίο plug-in υβριδικό SUV 01, που πρόσφατα ανανεώθηκε, ενώ προσφέρεται και το αμιγώς ηλεκτρικό SUV 02. Πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησε τη διάθεσή του και το μεσαίο plug-in υβριδικό SUV 08, που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 200 χλμ. (WLTP).
Πωλήσεις 2025: 197 αυτοκίνητα
Το Lynk & Co 08.
Chery: Η Chery είναι μία από τις πιο γνωστές κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων και επίσης μία από τις πιο δημοφιλείς (2,6 εκατομμύρια πωλήσεις το 2024). Η εταιρεία κρατά επίσης και τον τίτλο της Νο 1 κινεζικής μάρκας αυτοκινήτων σε εξαγωγές για 22 χρόνια. Στη χώρα μας εισάγεται από το Spanos Group και ξεκίνησε τις πωλήσεις της πριν από λίγους μήνες, προσφέροντας το μικρομεσαίο SUV Tiggo 7 (βενζίνη και PHEV) και το μεσαίο SUV Tiggo 8 (βενζίνη και PHEV). Μόλις πριν από λίγες ημέρες, ξεκίνησε τη διάθεσή του και το μικρό SUV Tiggo 4, σε υβριδική έκδοση.
Πωλήσεις 2025: 196 αυτοκίνητα
DFSK: Στοχεύοντας στο value for money, η DFSK διαθέτει στη χώρα μας τρία διαφορετικά SUV, το μικρομεσαίο 500, το μεσαίο 600 και το επίσης μεσαίο Ε5. Τα δύο πρώτα κινούνται αποκλειστικά από μοτέρ βενζίνης (102 PS για το 500 και 177 PS για το 600), ενώ το E5 είναι plug-in υβριδικό και 7θέσιο. Η DFSK ιδρύθηκε το 2003 ως μια κοινοπραξία της Dongfeng Motor Corporation και του Sokon Group (σήμερα γνωστό ως Seres Group), με το Seres Group να είναι ο σημερινός της ιδιοκτήτης. Στην Ελλάδα εισάγεται από το Spanos Group.
Πωλήσεις 2025: 196 αυτοκίνητα
Leapmotor: Το φθινόπωρο του 2024 ξεκίνησε στη χώρα μας η διάθεση των μοντέλων της Leapmotor, μιας κινεζικής μάρκας, το 20% της οποίας έχει στα χέρια του ο Όμιλος Stellantis. Στη χώρα μας η φίρμα εισάγεται από την εταιρεία Italian Motion. Η Leapmotor προσφέρει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης Τ03, αλλά και το ηλεκτρικό μεσαίο SUV C10. Το τελευταίο ξεκινά τη διάθεσή του και στην έκδοση REEV, που χρησιμοποιεί έναν βενζινοκινητήρα ως γεννήτρια για το ρεύμα του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος κινεί αποκλειστικά το αυτοκίνητο.
Πωλήσεις 2025: 119 αυτοκίνητα
Jaecoo: Η Jaecoo είναι μια μάρκα του Chery Group, η οποία εισάγεται στη χώρα μας εδώ και λίγους μήνες από την O&J Automotive Hellas του Ομίλου Emil Frey. Πωλείται αποκλειστικά και μόνο σε αγορές εκτός Κίνας, διαθέτοντας αυτή τη στιγμή το «περιπετειώδες» και με off-road χαρακτηριστικά SUV, Jaecoo 7. Το αυτοκίνητο διατίθεται σε έκδοση αποκλειστικά βενζινοκίνητη ή σε plug-in υβριδική επιλογή, προσφέροντας στη δεύτερη επιλογή του αυτονομία έως και 1.200 χλμ.
Πωλήσεις 2025: 94 αυτοκίνητα
Smart: Έχοντας περάσει σε κινεζικά χέρια κατά το ήμισυ (Geely) και κατά το υπόλοιπο ήμισυ παραμένοντας στη Mercedes, η smart παράγει μια νέα σειρά μοντέλων που κατασκευάζονται στην Κίνα. Εισάγεται στη χώρα μας από τη Star Automotive του Ομίλου Emil Frey. Τα τρία μοντέλα της smart που είναι διαθέσιμα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά και εντάσσονται στην κατηγορία των SUV. Το smart #1 τοποθετείται στη μικρή κατηγορία, το #3 στη μικρομεσαία, ενώ το νεότερο #5 στη μεσαία των SUV.
Πωλήσεις 2025: 74 αυτοκίνητα
Omoda: Η δεύτερη μάρκα μετά την Jaecoo, την οποία δημιούργησε το Chery Group αποκλειστικά και μόνο για διάθεσή της εκτός Κίνας, είναι η Omoda. Και αυτή εισάγεται στην Ελλάδα από την O&J Automotive Hellas του Ομίλου Emil Frey. Προσφέρει δύο SUV μοντέλα με μοντέρνα σχεδίαση και υψηλή τεχνολογία. Το Omoda 5 είναι ένα μικρομεσαίο SUV, διαθέσιμο σε βενζινοκίνητη ή αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το μεσαίο Omoda 9, που μόλις ξεκίνησε στην Ελλάδα, είναι plug-in υβριδικό, με 145 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας.
Πωλήσεις 2025: 63 αυτοκίνητα
Geely: Μόλις τον Ιούλιο ήρθε στη χώρα μας και η Geely, ένας από τους μεγαλύτερους Κινέζους κατασκευαστές με παρουσία στην παραγωγή αυτοκινήτων από το 1997. Η Geely εισάγεται στη χώρα μας από την Geo Mobility Hellas και αυτή τη στιγμή προσφέρει αποκλειστικά και μόνο ένα μοντέλο της μάρκας, το EX5. Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV με μήκος στα 4,615 μ. και αυτονομία έως 430 χλμ. Στο άμεσο μέλλον η γκάμα της μάρκας θα εμπλουτιστεί και από μια σειρά άλλων μοντέλων.
Πωλήσεις 2025: 39 αυτοκίνητα
Xpeng: Η Xpeng δεν έχει ξεκινήσει ακόμη την επίσημη είσοδό της στη χώρα μας − θα γίνει τον Νοέμβριο από τον Όμιλο Βασιλάκη, όμως έχουν ταξινομηθεί ήδη τα πρώτα της αυτοκίνητα. Η μάρκα μετρά έντεκα χρόνια ζωής και στην Ελλάδα θα έρθει αρχικά με δύο από τα μοντέλα της, τα SUV G6 και G9. Αμφότερα κινούνται από ηλεκτροκινητήρες και είναι διαθέσιμα σε διάφορες εκδόσεις. Σημειώστε ότι η Xpeng είναι μια high-tech μάρκα, εξ ου και αναμένεται την επόμενη χρονιά να ξεκινήσει την παραγωγή του πρώτου της ιπτάμενου οχήματος.
Πωλήσεις 2025: 7 αυτοκίνητα
Το G6 της XPENG.
Seres: H μάρκα Seres δημιουργήθηκε το 2016 και ανήκει στο κινεζικό Seres Group. Διατίθεται στην Ελλάδα από το Spanos Group και προσφέρει το Seres 5, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV με ποιοτικά χαρακτηριστικά της μεσαίας κατηγορίας. Το Seres 5 διαθέτει μέγιστη ισχύ 585 ίππων και προσφέρει αυτονομία με μία φόρτιση 483 χλμ.
Πωλήσεις 2025: 4 αυτοκίνητα
Voyah: H Voyah είναι η πολυτελής μάρκα της κινεζικής Dongfeng, η οποία ιδρύθηκε το 2019. Διατίθεται στην Ελλάδα από το Spanos Group, προσφέροντας το μεγάλο ηλεκτρικό SUV Free, αλλά και το 7θέσιο πολυχρηστικό Dream, επίσης με μεγάλες διαστάσεις (μήκος: 5,315 μ.). Το Free είναι αμιγώς ηλεκτρικό με ισχύ 490 ίππων, ενώ το Dream είναι επίσης ηλεκτρικό, φέροντας δύο μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 436 ίππων.
Πωλήσεις 2025: 4 αυτοκίνητα
Dongfeng: Μία ακόμα νέα άφιξη κινεζικής μάρκας στη χώρα μας είναι αυτή της Dongfeng. Πρόκειται για μια ιστορική εταιρεία, που ξεκίνησε να παράγει οχήματα, αρχικά φορτηγά, το 1969 και πλέον διαθέτει μια μεγάλη τεχνογνωσία και στην παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων. Η Dongfeng εισάγεται από το Spanos Group και προσφέρει αρχικά το ΒΟΧ, ένα μικρό σε διαστάσεις χάτσμπακ με όμορφη σχεδίαση. Ο κινητήρας του είναι ηλεκτρικός, με ισχύ 95 ίππων και η αυτονομία με μία φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να φτάσει τα 310 χλμ.
Πωλήσεις 2025: 4 αυτοκίνητα
Το BOX της Dongfeng.
Nio & Firefly: Ξεκινά τον Οκτώβριο η εισαγωγή της Nio στην Ελλάδα από τον Όμιλο Μοτοδυναμική. Η κινεζική μάρκα δημιουργήθηκε τον Νοέμβριο του 2014 και έχει καταφέρει να αναδειχθεί σε μια εταιρεία τεχνολογίας, εξ ου και, εκτός των μοντέλων της, η Nio έχει δημιουργήσει και τους περίφημους σταθμούς εναλλαγής μπαταριών, οι οποίοι μέσα σε μόλις τρία λεπτά εξασφαλίζουν την αντικατάσταση της αποφορτισμένης μπαταρίας. Μαζί με τη Nio έρχεται και το sub-brand της Firefly, προσφέροντας ένα μικρό ηλεκτρικό χάτσμπακ με ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Πωλήσεις 2025: 1 αυτοκίνητο
Zeekr: Εκτός της Geely, η GEO Mobility ξεκινά μέσα στον Σεπτέμβριο τη διάθεση στην Ελλάδα και της Zeekr, η οποία ανήκει στο Geely Group. H μάρκα δημιουργήθηκε το 2021 και εστιάζει στα premium ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στη χώρα μας, το ξεκίνημα της μάρκας αποτελείται από την εξής γκάμα: το μικρομεσαίο SUV Zeekr X, το μεσαίο SUV Zeekr 7X, αλλά και το μεγάλο shooting brake, Zeekr 001. Η αυτονομία, ανάλογα με το μοντέλο, κυμαίνεται από 446 έως και 620 χλμ.
Changan: Στις αρχές Οκτωβρίου θα ξεκινήσει τις δραστηριότητές της στη χώρα μας η Changan, μία από τις μεγαλύτερες κινεζικές εταιρείες του σήμερα. Με εισαγωγέα τον Όμιλο Βασιλάκη, η Changan ξεκινά με δύο ηλεκτρικά μοντέλα, τα Deepal S05 και Deepal S07, στη μικρομεσαία και μεσαία κατηγορία των SUV αντίστοιχα. Παράλληλα, η μάρκα έχει ένα πλήρες σχέδιο ανάπτυξης στην Ελλάδα, που περιλαμβάνει το λανσάρισμα οκτώ επιπλέον μοντέλων μέχρι το 2027, με αμιγώς ηλεκτρικά ή και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης.
(από ην εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")