Η παγκόσμια ναυτιλία, η οποία διακινεί πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευμάτων, εισέρχεται σε μια περίοδο εύθραυστης ανάπτυξης, αυξανόμενου κόστους και αυξανόμενης αβεβαιότητας. Αυτές οι διαπιστώσεις γίνονται στην Ανασκόπηση των Θαλάσσιων Μεταφορών 2025 που δημοσιεύθηκε, την περασμένη εβδομάδα, από την Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) και εκτός από δεδομένα και αναλύσεις προσφέρει ένα πλαίσιο δράσης

«Οι παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές έχουν εισέλθει σε αχαρτογράφητα νερά», αναφέρει, σε μήνυμά της, η Ρεβέκα Γκρίνσπαν (Rebeca Grynspan), οικονομολόγος από την Κόστα Ρίκα, που κατέχει, από τον Σεπτέμβριο του 2021, τη θέση της γενικής γραμματέως της UNCTAD. Αυτό οφείλεται, όπως εξηγεί, σε μια σειρά ταχύτατων και συνδυασμένων γεωπολιτικών, περιβαλλοντικών και τεχνολογικών αλλαγών, δημιουργώντας την ανάγκη για «ριζική επανεξέταση του τρόπου λειτουργίας των θαλάσσιων μεταφορών» και στην παγκόσμια ναυτιλία.

Έτσι, μετά από την σταθερή ανάπτυξη, που καταγράφτηκε πέρυσι, το θαλάσσιο εμπόριο αναμένεται να παρουσιάσει κάμψη το 2025, με τους όγκους φορτίων να αυξάνονται ελάχιστα (+0,5%). Αυτό σε συνδυασμό με τις πολιτικές εντάσεις, τους νέους δασμούς, τα μεταβαλλόμενα πρότυπα συναλλαγών και τις καινούργιες θαλάσσιες οδούς, αναδιαμορφώνουν τη γεωγραφία του θαλάσσιου εμπορίου. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Ανασκόπηση της UNCTAD. είναι περισσότερες αναδρομολογήσεις, ακύρωση προσεγγίσεων σε λιμάνια, μεγαλύτερα σε διάρκεια ταξίδια και τελικά αυξημένο κόστος.

(η συνέχεια στο slpress.gr)

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr